با خواص درمانی آفتاب گردان آشنا شوید

آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده است.

تصویر با خواص درمانی آفتاب گردان آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون، آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست ، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده بوده و دافع سنگ کلیه می باشد و نیز موجب پاک سازی مجاری ادراری می گردد.

خواص درمانی آفتاب گردان

برگ های آفتاب گردان دارای خاصیت تقویت کننده معده بوده و فشار خون را تنظیم می کند. ریشه آفتاب گردان برای سیستم گوارشی مفید بوده و ادرار آور است.

دمکرده دانه آفتابگردان : برای درمان اسهال خونی می توانید دمکرده فوق را با مقداری نبات و یا قند میل کنید برای تهیه این دم کرده ۵الی۱۰ گرم از دانه های آفتاب گردان را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

اسانس گل آفتاب گردان : اسانس گل آفتاب گردان دارای خواص ضد عفونی کننده بوده و برای زخم ها و خراش های سطحی کار برد دارد و نیز فشار خون را پایین می آورد.

روغن آفتاب گردان : از روغن آفتابگردان به عنوان مکمل جهت رقیق کردن سایر روغن ها و نیز کاربرد جهت تهیه دمکرده های روغنی استفاده می گردد.

دمکرده ریشه آفتاب گردان: برای درمان یبوست ، درد معده، و ناراحتی های سیستم گوارشی کاربرد دارد می توانید این دم کرده را روزانه یک فنجان در سه وعده میل کنید( مقدار۳۰ گرم ریشه خشک شده آفتاگردان را به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید)

شیره آفتابگردان: برای درمان آرتروز و رفع ناراحتی های مفاصل و کمر استفاده می شود. دمکرده مغز داخلی ساقه آفتابگردان برای دفع سنگ کلیه و تقویت شنوایی مفید است.

ضماد آفتاب گردان : چنانچه مغز د اخلی ساقه این گیاه را بکوبید و بصورت ضماد در بیاورید و در محل زخم ها قرار دهید این کار موجب قطع خونریزی شده و التیام زخم هار ا تسریع می بخشد.

آفتاب گردان با نام علمی ( Helianthus annus) و از خانواده کاسنیان یا مرکبان ( Asteraceae) است.

444817