رئیس خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان عنوان کرد؛

۲ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان هرمزگانی توزیع شد

رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از توزیع بیش از ۲هزا تن کود شیمیایی بین کشاورزان در ۹ ماهه سالجاری خبر داد.
تصویر ۲ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان هرمزگانی توزیع شد

به گزارش سایت خبری پرسون، عزیز سیدی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲ هزار تن انواع کود شیمیایی عالی، زیستی و زیرمغذی بین بهره برداران بخش کشاورزی در راستای توسعه کشاورزی توسط اتحادیه تعاونی روستایی هرمزگان توزیع شد.

سیدی گفت: انواع کود شیمیایی از طریق ۴۰ کارگزاری اتحادیه تعاون روستایی هرمزگان توزیع و بین کشاورزان هرمزگانی تقسیم می شود.

وی بیشترین کود توزیع شده را اوره و سوپرسوفات ترتپل معرفی کرد و گفت: استفاده صحیح از کودشیمیایی باعث افزایش محصول وحفظ حاصلخیزی خاک می شود از طرفی مصرف بیش از حد آن موجب آلودگی آب وتخریب خاک وکاهش تولید محصول می شود.

وی افزود: مصرف این نوع کودها نقش بسزایی درکیفیت و کمیت محصولات کشاورزی هرمزگان و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد.

به گفته سیدی، هدف از توزیع انواع کود شیمیایی یارانه دار بین کشاورزان در راستای کمک به اقتصاد بخش کشاورزی، تامین نیاز کشاورزان به هنگام کشت انواع محصولات و تنظیم بازار تولیدات زراعی و.. است.

وی در پایان با اشاره به روند تامین و توزیع کودشیمیایی اذعان داشت: سهمیه کود شیمیایی توسط اتحادیه مرکزی تعاونی روستایی تعیین می گردد و به سازمان استان ها اعلام می شود و سپس کودهای شیمیایی توسط اتحادیه های تعاونی استان به شرکت های تحت پوشش تعاونی روستایی به صورت ماهیانه سهمیه را اعلام می کند و در نهایت شرکت تعاونی سهیمه های اعلام شده را خریداری کرده و در اختیار کشاورزان قرار می دهد.

منبع:خبرگزاری مهر

444555