روش استعلام هزینه‌های خلافی و جریمه خودرو

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن همواره یکی از دغدغه‌های راننده‌ها و صاحبان خودرو بوده است.

تصویر روش استعلام هزینه‌های خلافی و جریمه خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، امروزه انواع برنامه خلافی خودرو و روش‌های دریافت و پرداخت خلافی خودرو آنلاین تا حدودی از حجم این دغدغه‌ها کم کرده است. بااین‌حال، هنوز هم بسیاری از افراد مخصوصا راننده‌های تاکسی اینترنتی با این مشکل درگیرند و ماهانه مجبورند بخشی از درآمدشان را به پرداخت خلافی خودرو اختصاص دهند. هرچند راهی برای کاهش این هزینه‌ها وجود ندارد؛ اما با دریافت سریع خلافی خودرو می‌توانید از جریمه‌های بیشتر یا ماندن در ترافیک‌ها و صف‌های شلوغ بکاهید. فقط کافی است چند دقیقه از زمانتان را صرف خواندن این مقاله کنید تا روش‌های سریع برای گرفتن خلافی ماشین را یاد بگیرید.

۱- دریافت سریع خلافی خودرو راهور ۱۲۰؛ رایج‌ترین روش پرداخت
سایت rahvar120 اولین روشی است که به شما معرفی می‌کنیم. برای استعلام خلافی با استفاده از سامانه پلیس راهور ناجا فقط کافی است وارد این سایت شوید و از فهرست سمت راست گزینه «خدمات» را انتخاب کنید. از گزینه‌های نمایش‌داده‌شده با انتخاب گزینه «استعلام میزان تخلفات رانندگی» به صفحه مربوطه هدایت خواهید شد.

برای انجام این روش که با نام دریافت سریع خلافی خودرو با بارکد نیز شناخته می‌شود، باید در صفحه بازشده شماره بارکد پستی و سپس کد امنیتی را وارد کنید. شماره بارکد پستی همان کد ۸ رقمی درج‌شده روی کارت ماشین است. بعد از وارد کردن این موارد، میزان خلافی خودرو همراه با شناسه قبض و شناسه پرداخت به شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید برای پرداخت خلافی ماشین و تاکسی آنلاین اقدام کنید.

۲- دریافت سریع خلافی خودرو با پیامک؛ روشی آسان و دردسترس
یکی از راه‌های دریافت سریع خلافی خودرو رایگان، استفاده از سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است. به این منظور فقط کافی است کد ۱۷ رقمی vin را به شماره بالا ارسال کنید. کد وین همان شماره ۱۷ رقمی روی سند و کارت ماشین است. بعد از ارسال پیامک، میزان خلافی همراه با شناسه پرداخت و قبض برایتان اس‌ام‌اس خواهد شد که با کمک آن می‌توانید جریمه را پرداخت کنید.

اگر به‌دنبال راهی برای جبران هزینه‌های خلافی و جریمه خودرو هستید، توصیه می‌کنیم با مراجعه به سامانه ثبت نام تاکسی فقط در چند دقیقه از مزایای این روش افزایش درآمد بهره ببرید.

۳- دریافت سریع خلافی خودرو با vin به روش تلفنی
برای گرفتن رایگان خلافی خودرو می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگیرید. سپس با وارد کردن کد وین به‌راحتی از میزان جرائم و خلافی خودرو خود مطلع خواهید شد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند امکان دریافت سریع خلافی خودرو با کد ملی هم وجود دارد. درصورتی‌که این تصور اشتباه است و حتما باید از اطلاعات کارت ماشین استفاده کنید.

۴- استعلام خلافی ماشین از طریق کد USSD
اگر به اینترنت دسترسی ندارید، با هر نوع گوشی موبایلی می‌توانید برای دریافت خلافی خودرو هم اقدام کنید. فقط کافی است کد ستاره ۱۱۰ مربع را شماره‌گیری کنید. بعد از شماره‌گیری، دو گزینه پیش روی شما خواهد بود که باید عدد ۱ را برای «خدمات قابل ارائه» انتخاب و ارسال کنید. در مرحله بعد نیز با گزینه «استعلام خلافی خودرو» مواجه خواهید شد که باید عدد ۱ را بفرستید. در ادامه باید کد وین را وارد و ارسال کنید. به یاد داشته باشید که فقط چند ثانیه برای وارد کردن اطلاعات وقت دارید و نباید بین مراحل وقفه بیندازید.

در مرحله بعدی دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود. اگر فقط قصد دارید خلافی ماشین را مشاهده کنید، عدد ۱ را برای «خلافی خودرو» و اگر قصد پرداخت دارید، عدد ۲ یعنی گزینه «خلافی خودرو و شناسه قبض و شناسه پرداخت» را ارسال کنید. توجه داشته باشید که دریافت سریع خلافی خودرو با پلاک از این طریق امکان‌پذیر نیست و در روش کد USSD فقط به کد وین درج‌شده در کارت ماشین نیاز دارید.

۵- گرفتن خلافی خودرو با مراجعه به پلیس ۱۰+
یکی از روش‌های قدیمی برای گرفتن خلافی اتومبیل مراجعه به پلیس ۱۰+ است. البته تا وقتی روش‌های آنلاین، تلفنی و پیامکی وجود دارد، ماندن در ترافیک و صف برای استعلام خلافی و پرداخت آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. درهرصورت اگر قصد گرفتن خلافی با مراجعه به پلیس ۱۰+ را دارید، باید مدارکی مانند کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه را به همراه داشته باشید. همچنین در این روش برای استعلام خلافی باید تعرفه اجرائیات را نیز پرداخت کنید.

البته اگر مبلغ خلافی شما بیشتر از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، باید برای استعلام و پرداخت به یکی از مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید. به همین دلیل است که سایر روش‌های گرفتن خلافی را به شما توصیه می‌کنیم.

444324