رسیدگی غیرحضوری به جریمه‌ها؛ خدمت جدید پلیس راهور به رانندگان

با اجرای پایلوت تازه پلیس راهور، شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری اعتراضات خود را ثبت کنند. به گفته رئیس پلیس راهور، سامانه اجرائیات با کمک ربات‌های هوشمند خطاهای ثبتی را به حداقل رسانده است.
تصویر رسیدگی غیرحضوری به جریمه‌ها؛ خدمت جدید پلیس راهور به رانندگان

به گزارش سایت خبری پُرسون، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به تحول‌های صورت‌گرفته در نظام رسیدگی به جرایم رانندگی، اظهار کرد: خوشبختانه امروز در حوزه اعتراض به جرایم، حتی یک مورد هم از ثبت اشتباه جریمه به‌ صورت تلفنی یا حضوری به ما گزارش نشده است. این موضوع نشان می‌دهد که سامانه اجرائیات در سال‌های اخیر به‌ صورت جدی ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۳ سال پیش، یک ربات برای چک اپراتوری روی سامانه اجرائیات راه‌اندازی شد، افزود: امروز تمام جرایم ثبت‌شده پیش از نهایی شدن توسط این ربات بررسی مجدد می‌شود. همین اقدام باعث شده است تا میزان خطا در ثبت جرایم به حداقل برسد. البته ادعا نمی‌کنیم که خطا به صفر رسیده، اما نسبت به گذشته، آمار اشتباهات به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به دلایل بروز خطا در گذشته گفت: گاهی دست‌کاری در ارقام پلاک، کالیبره نبودن دوربین‌ها یا مخدوش کردن پلاک خودروها از عوامل ثبت نادرست جرایم بود، اما امروز با ارتقای سامانه و اقدامات صورت‌ گرفته، چنین خطاهایی به حداقل رسیده و تلاش ما این است که به هیچ عنوان حقی از رانندگان ضایع نشود.

سردار حسینی همچنین از برنامه پلیس برای تحول در نظام شماره‌گذاری خبر داد و افزود: ما در حال تدوین طرحی جامع برای تغییر و تحول در نظام شماره‌گذاری هستیم، البته این طرح نیازمند بررسی و تصویب درون‌سازمانی، دستگاه‌های مرتبط و دولت است، اما یکی از پیش‌بینی‌های مهم ما در این طرح، تسهیل فرآیند رسیدگی به جرایم رانندگی و کاهش مراجعه حضوری شهروندان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه داریم همزمان با هفته فراجا، رسیدگی غیرحضوری به اعتراضات جرایم رانندگی را به‌ صورت پایلوت آغاز کنیم. این اقدام تحولی بزرگ در جهت تکریم رانندگان و افزایش شفافیت در فرایند رسیدگی به تخلفات خواهد بود.

رئیس پلیس راهور فراجا در پایان تأکید کرد: هدف ما این است که رانندگان بتوانند با کمترین دغدغه و بدون مراجعه حضوری، اعتراضات خود را ثبت و پیگیری کنند. پلیس راهور با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، به دنبال آن است که سطح رضایت‌مندی مردم از خدمات پلیس به‌ طور مستمر ارتقاء یابد.

منبع: ایسنا

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

1046153

سازمان آگهی های پُرسون