قصه‌های قرآنی به زبان ساده و کودکانه را بشنوید

قرآن کریم منبعی گرانبها از قصه‌های پندآموز است؛ داستان‌هایی شنیدنی از زندگی پیامبران که با اعجاز خود راه درست و غلط را به انسان نشان می‌دهند. در طرح ملی قرآنی مسطورا که با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های نورانی اجرا می‌شود، قصه‌های قرآنی به زبان ساده و کودکانه اجرا شده است.
تصویر قصه‌های قرآنی به زبان ساده و کودکانه را بشنوید

به گزارش سایت خبری پرسون، رمضان ماه انس با کلام خداست؛ ماه تلاوت قرآن و نیز پند گرفتن از داستان‌های قرآنی که راهگشای زندگی است. مجموعه قصه‌های زندگی با آیه‌ها نیز در میان محصولات رسانه‌ای طرح ملی مسطورا با بهره‌گیری از قصه‌های قرآنی زمینه انس بیشتر کودکان و نوجوانان را با این آیه‌های نورانی مهیا می‌کند.

در این مجموعه، داستان‌های قرآنی با بیان کودکانه طراحی شده‌اند تا کودکان و نوجوانان علاوه بر شنیدن قصه‌های قرآنی، پندها و اندرزهای نهفته در این داستان‌های ارزشمند را چراغ راه خود کنند. قصه بی‌سواد دانشمند، بهلول و پادشاه و داستان برتری مومن‌ها از جمله داستان‌های کودکانه‌ای هستند که در این طرح برای آشنایی کودکان با مفاهیم قرآنی اجرا شده‌اند.

مثل داستان آن پیرمرد بی‌سواد بادیه‌نشین که با شنیدن خبر ظهور پیامبری مهربان در سرزمین حجاز راهی مدینه شد تا با ایشان دیدار کند. پیامبر(ص) از یکی از یارانش خواستند تا سوره‌ای از قرآن کریم به پیرمرد بیاموزد. پیرمرد پس از فراگرفتن دو آیه پایانی سوره زلزال گفت من دو آیه یاد گرفته‌ام اما گویی تمام دانایی‌ها را به من یاد داده‌اند.

همان آیه به انسان یادآوری می‌کند که هر کسی به اندازه ذره‌ای کار نیک انجام دهد نتیجه‌اش را می‌بیند و هر کسی که به اندازه ذره‌ای کار بد انجام دهد نتیجه آن را خواهد دید. پیامبر فرمودند این پیرمرد اکنون دانشمندی بزرگ است.

داستان‌های کودکانه وبسایت www.zendegibaayeha.ir بشنوید.

منبع: همشهری آنلاین

624592