پخش برنامه «پنجره اقتصاد» در رادیو اقتصاد

برنامه جدیدی با عنوان «پنجره اقتصاد» با هدف حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان کالا روانه آنتن رادیو اقتصاد می شود.

تصویر پخش برنامه «پنجره اقتصاد» در رادیو اقتصاد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا سعیدی در همین زمینه با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر اظهار کرد: «پنجره اقتصاد» با هدف حمایت رسانه از تولیدات داخلی باکیفیت و قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم با خرید کالای ایرانی می‌توانند از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند، افزود: در برنامه «پنجره اقتصاد» تلاش می‌کنیم تا با ساختار جدید برنامه‌سازی، فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی را در کشور ترویج کنیم. بررسی مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان کالا، معرفی ظرفیت‌های صادراتی کشور و ورود هدفمند واردات کالا و بررسی آثار مخرب ورود قاچاق کالا، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی کشور نیر از جمله موضوعات مورد بررسی در این برنامه است.

در ادامه راضیه حسینعلی، تهیه‌کننده برنامه «پنجره اقتصاد» توضیح داد: ساختار این برنامه مجله‌ای است و دارای بخش‌های مختلف از جمله صفحات رویدادهای اقتصادی، آشتی با تولید داخلی، نخبگان، چراغ سبز، به توان ایران و صفحه خبر خوب است. محتوای این صفحه از فایل‌های صوتی است که مردم در سایت برنامه بارگذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش آشتی با تولید داخلی به سراغ چهره‌های معروف و مشهور در زمینه‌های مختلف از جمله چهره‌های ادبی، هنری، ورزشی، سیاسی، اجرایی، اجتماعی و علمی و پژوهشی خواهیم رفت تا با کلام خود مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق و ترغیب کنند.

او با اشاره به الزام معرفی دستاوردهای نخبگان به عنوان اولویت اصلی این شبکه، افزود: در آیتم صفحه نخبگان فعالیت‌های استارتاپی یا تحقیقاتی نخبگان تامین کالا یا خدماتی خاص را انعکاس داده و با آنها به گفتگو می پردازیم. بررسی و تحلیل عملکرد مثبت و پیش رونده مسوولان و یا تولیدکنندگان توسط کارشناسان این برنامه در آیتم چراغ سبز انجام می‌گیرد.

تهیه‌کننده برنامه «پنجره اقتصاد» ایجاد فضای مثبت و امیدواره‌کننده را گامی در حس خوب در مخاطبان دانست و تاکید کرد: ما در بخش خبر خوب اخبار خوب اقتصادی دولتی و مردمی را که به نوعی با تولید و فضای کسب و کار مرتبط بوده و به تحقق شعار سال کمک کند در این بخش مطرح می کنیم.

وی در پایان یادآور شد که این برنامه در بخشی مجزا اخبار واردات و صادرات را با حضور کارشناسان به چالش می‌کشد.

برنامه «پنجره اقتصاد» به تهیه‌کنندگی راضیه حسنعلی و گویندگی بابک مینایی و آرش احمدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۷ از موج fm ردیف ۹۸ پخش می شود.

منبع: ایسنا

443958