«رادیو مدرسه» در راه است

«رادیو مدرسه» به زودی روانه آنتن رادیویی شبکه جوان و آنتن شبکه تلویزیونی امید خواهد شد.

تصویر «رادیو مدرسه» در راه است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان درباره کارتعاملی و مشترک بین رادیو جوان، شبکه امید و وزارت آموزش وپرورش به این نکته اشاره کرد: بنا به پیشنهاد خوب مدیر شبکه امید قرار بر این است، ما از آنتن رادیو جوان و آنتن شبکه امید بتوانیم برنامه‌های مشترکی با حضور خود نوجوان‌ها و برنامه‌هایی که توسط نوجوانان ساخته شده، داشته باشیم. ما همچون باشگاه امید در باشگاه رادیو جوان، نیروهای نوجوان مستعد داریم، صفر تاصد برنامه‌ها را خودشان می‌سازند و در اختیار رادیو جوان قرارمی‌دهند، ما آن را روی آنتن پخش می‌کنیم و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، بتوانیم دانش‌آموزان و نوجوان عزیز را در این حوزه داشته باشیم.

او تأکید کرد: کار ویژه "رادیو مدرسه" با مشارکت حوزه معاونت صدا با متولی‌گری رادیو جوان و نیز حوزه معاونت سیما، با تولیت شبکه امید و مشارکت آموزش و پرورش شروع شده و در آینده این کار را گسترش خواهیم داد.

محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید درباره برنامه «رادیو مدرسه»که چگونه این مشارکت و تعامل صورت گرفته، اضافه کرد: با توجه صحبت‌های رئیس صداوسیما بخشی مهم از شبکه امید را باید نوجوانان سراسر کشور بچرخانند. برنامه "رادیو مدرسه" یکی از مهمترین نقطه‌های دیگر آنتن شبکه امید و رادیو جوان است.قرار بر این است، برنامه را خود نوجوان‌ها به دست بگیرند. یک خطی «رادیو مدرسه» یک برنامه نوجوانانه است که به دست نوجوانان ساخته می‌شود. مثلاً یک بخش دارد که یک نوجوانی از دزفول متن نوشته و نوجوان دیگر از مشهد مقدس این متن را خوانده و نوجوان دیگری از بابل این کار را تدوین کرده و برای تیم برنامه‌ساز ارسال کردند و در نهایت پخش شده است.

مدیر شبکه امید در رابطه با مطرح کردن، ایده «رادیو مدرسه» به آقای مقصودی افزود: مدیر رادیو جوان توجه ویژه‌ای به این ایده داشتند و با آغوش باز استقبال کردند. وزن اصلی و محور این برنامه صداست، منتهی تصویری که استفاده می‌شود به صورت ویدئوکست خواهد بود و تصویر، مکمل صوت است. آموزش وپروش نیز به سرویس‌های مدرسه اطلاع‌رسانی می‌کند که برنامه "رادیو مدرسه" را از رادیو جوان بشنوند. همچنین همان روز در بازگشت از مدرسه، برنامه "رادیو مدرسه" را در شبکه امید، ساعت 12:15 دقیقه می‌توانند به صورت تصویری ببینند.

مقصودی در مورد محتواهای برنامه «رادیو مدرسه» افزود: رادیو جوان یک شبکه پرمخاطب در کل کشور است و تعداد قابل توجهی از اقصی نقاط کشور آن را می‌شنوند. در سرویس مدارس و یا یک نوجوانی که به همراه خانواده خود در حال رفتن به سوی مدرسه‌اند؛ می‌توانند برنامه را دنبال کنند. مخصوصاً برنامه صبح رادیو جوان، پرمخاطب‌ترین، برنامه صبح رادیو جوان است که همه می‌شنوند. از کودک گرفته تا افرادی که شنونده قدیمی رادیو جوان‌اند، صداهای خودشان را برای ما ارسال می‌کنند و این برنامه متصل می‌شود به برنامه «جوان ایرانی سلام» که یکی از برنامه‌های جذاب با ریتم بالاست. درفضای نوجوان هم این دیدگاه را داریم، نوجوان وقتی صبح ازخواب برمی‌خیزد، اگرچه پرنشاط است، اما ما دوست داریم پرنشاط تر به سمت مدرسه حرکت کند.

برنامه «رادیو مدرسه» به تهیه کنندگی امیرحسن محمدپور، خانم احسانی سردبیر برنامه، به اجرای امیرحسین بهمنی، فاطمه اربابیان و سید محمد جواد طاهری از هفته آینده روزهای یکشنبه ساعت 6 صبح همزمان از شبکه تلویزیونی امید و شبکه رادیویی رادیو جوان برای اولین بار پخش خواهد شد.

منبع: تسنیم

462026