فاز اول مرمت مسجد جامع ارومیه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی رونمایی شد

با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فاز اول مرمت مسجد جامع ارومیه رونمایی شد.
تصویر فاز اول مرمت مسجد جامع ارومیه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعزت‌الله ضرغامی، با همراهی حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، امروز شنبه، ۳۰ تیر ۱۴۰۳، از بخش‌های مختلف مسجد جامع ارومیه بازدید کرد.

در بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از این مسجد، فاز اول مرمت مسجد جامع ارومیه رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این بازدید گفت: بزرگترین کاوش‌های باستان‌شناسی ارومیه در مسجد جامع انجام شده و هدف از آن دستیابی به لایه‌های زیرین مسجد بود که احتمال داده می‌شد این مسجد بر روی بقایایی از معبد و آتشکده بنا نهاده شده است‌.

مرتضی صفری افزود: طبق گفته باستان‌شناسان طبق کاوش‌های انجام گرفته، مشخص شده است که بقایای زیرین مسجد جامع ارومیه هیچ ارتباطی با آتشکده دوره ساسانی نداشته بلکه مربوط به تاسیسات انتقال آب در گذشته بوده است.

او تصریح کرد: همچنین نورپردازی حرفه‌ای نیز در اطراف مسجد جامع انجام شده که شب‌ها جلوه خاصی به این مسجد داده است.

صفری گفت: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای قدردانی دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر چهر میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

او اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیز با همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

منبع: میراث‌آریا

717197

مطالب مرتبط