تذکر ابراهیم رئیسی به عزت الله ضرغامی

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: تقویت و حمایت از رویکردها و مواضع خوب دولت را یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم، اما در این حوزه با هیچ مقام و مسئولی اهل مسامحه و مجامله نیستیم.
تصویر تذکر ابراهیم رئیسی به عزت الله ضرغامی

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده، معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه طبق مواد ۱۰، ۱۸و ۲۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موظف است علاوه بر ترویج فرهنگ فریضتین، دبیر و جانشین شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه خود را پیشنهاد دهد و در صورت تایید برنامه‌های دبیر توسط ستاد سپس جلسات شورا تشکیل شود.

وی افزود: تاکنون از وزارت گردشگری فردی به عنوان دبیر و جانشین شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه معرفی نشده است.

صادق‌زاده با اشاره به مواد ۹ و ۳۸ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: دستگاه‌ها موظفند گزارش واقعی و دارای خروجی عملکرد خود در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارائه دهند که متاسفانه علی‌رغم مکاتبات و رایزنی‌های مختلف هنوز گزارشی از وزارت گردشگری به دست ما نرسیده است.

معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: بعد از تذکر رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به وزیر گردشگری، ظاهرا جلسه‌ای به‌ عنوان امر به معروف بدون معرفی دبیر جدید برگزار شده و به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تشریفاتی داشته و هیچ خبر و گزارشی به ستاد داده نشده است.

وی تشکیل شورای صوری را فاقد وجاهت قانونی و همچنین مصداق اتلاف وقت برشمرد و تأکید کرد: درخواست ما از مسئولان، جدیت در کار با خروجی‌های مشخص است.

معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین با ابراز تأسف از عدم ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به واحدهای زیر مجموعه وزارت گردشگری گفت: تاکنون به درخواست‌های ستاد برای دلایل عدم ابلاغ شاخص‌ها نیز پاسخی نداده‌اند که زیبنده یک دستگاه فرهنگی در دولت مردمی و انقلابی به رغم تذکرات رئیس جمهور محترم نیست.

این مسئول در ستاد امر به معروف و نهی از منکر هشدار داد: اگر وزارت گردشگری بخواهد به این رویه قانون گریزی و استنکاف ادامه دهد با توجه به مطالبات مردمی از طرق قانونی دیگر اقدام خواهیم کرد.

صادق زاده، تقویت و حمایت از رویکردها و مواضع خوب دولت را یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: در عین حال برای تقویت دولت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، با هیچ مقام و مسئولی اهل مسامحه و مجامله نیستیم.

415577