با 10 مورد از کم استرس‌ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

استرس از اصلی‌ترین عوامل ایجاد اغلب مشکلات روحی و جسمی است. فشار کاری ناشی از نوع فعالیت‌ها در اغلب مشاغل، استرس زیادی را به افراد شاغل تحمیل می‌کند.
تصویر با 10 مورد از کم استرس‌ترین مشاغل دنیا آشنا شوید

به گزارش سایت خبری پرسون، استرس کاری از رایج‌ترین دلایل مشکلات قلبی است و موضوع بسیار مهمی است که باید برای کنترل و مدیریت آن زمان و انرژی کافی اختصاص بدهید. راه‌های زیادی برای مدیریت استرس وجود دارد، اما اولین کار جلوگیری از استرس و تصمیم گیری برای دور شدن از فضاهای پر تنش و شرایط محیطی نامناسب است. مشاغلی هستند که فعالیت در آن‌ها کمترین میزان استرس را به همراه دارد. در این مقاله 10 مورد از کم استرس‌ترین مشاغل دنیا را به شما معرفی می‌کنیم.

10 شغل کم استرس دنیا

برخی مشاغل درآمد بسیار خوبی داشته و در مقابل فشار و استرس شدیدی را به کارمندان وارد می‌کنند. وجود چالش و امکان پیشرفت، فاکتورهای بسیار مهمی در انتخاب شغل محسوب می‌شوند. اما گاهی وجود این دو فاکتور باعث تجربه فشار و حجم کاری زیاد و در نهایت فرسودگی شغلی شده و روی سلامت جسمی و روانی شما مستقیما تأثیر می گذارد. شیفت های کاری و ساعت کاری زیاد، محیط کار پر استرس و عدم توجه به سلامت جسمی و روحی می‌تواند زندگی شخصی شما را تحت تاثیر قرار داده و به مشکلات متعدد جسمی و روحی منجر شود. در ادامه 10 مورد از کم استرس‌ترین مشاغل دنیا را معرفی می‌کنیم که فعالیت در آن‌ها با سطح رضایت بیشتر و کاهش استرس و اضطراب همراه است. می‌توانید برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام در موقعیت‌های شغلی معرفی شده از سایت‌های شغل یابی استفاده کنید.

1. کتابدار

محیط آرامش بخش کتابخانه فضایی ایده‌آل برای کار کردن است. اما شغل کتابداری صرفا محدود به محیط کتابخانه نیست و در محیط‌های حقوقی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و موزه‌ها نیز نیاز به افراد کتابدار وجود دارد. اگر از کار کردن در یک محیط کار آرام و بی سرو صدا با وظایفی روتین و مشخص لذت می‌برید، این شغل انتخاب بسیار خوبی است.

2. ارتودنتیست

ارتودنتیست‌ها ساعات کاری و وظایف روتین و مشخصی دارند و برخی از آن‌ها به طور نیمه وقت فعالیت می‌کنند. یکی از مزایای شغل ارتودنسی روتین بودن آن است که باعث می‌شود بتوانید تعادل خوبی بین کار و زندگی شخصی‌تان برقرار کنید. همچنین این شغل بازار کار بسیار خوبی دارد و اغلب افرادی که در این حوزه تحصیل کرده‌اند با سطح درآمد بالا مشغول به فعالیت هستند.

3. آرایشگر

تعامل مداوم با مشتریان مختلف و همکاران می‌تواند برای برخی از افراد فاکتوری استرس‌زا به شمار بیاید. با این وجود، شغل آرایشگری در لیست کم استرس‌ترین مشاغل دنیا قرار دارد. آرایشگرها می‌توانند به طور مستقل فعالیت کرده و یا با آرایشگاه‌ها همکاری کنند. فعالیت در این شغل نیازی به تحصیلات و مدرک دانشگاهی نداشته و هر فردی می‌تواند با گذراندن دوره‌های معتبر و داشتن علاقه و استعداد کافی وارد این حوزه بشود. ساعات کاری انعطاف پذیر، محیط کاری آرام و درآمد خوب از مواردی هستند که باعث قرار گرفتن شغل آرایشگری در این لیست شده است.

4. مهندس مکانیک

مهندسان مکانیک می‌توانند در حوزه‌های مختلفی فعالیت کنند. کارخانجات، شرکت‌های فناور و حمل و نقل تعدادی از حوزه‌هایی هستند که به مهارت حل مساله و توانایی‌های فنی مهندسان مکانیک نیاز دارند. با وجود اینکه شغل مهندسی مکانیک عاری از استرس نیست، ساعات کاری مشخص، کار در دفتر، حقوق بالا و امنیت شغلی این حوزه آن را در لیست مشاغلی با کمترین میزان استرس قرار داده است.

5. نویسنده و ویراستار

شغل نویسندگی یکی از کم استرس‌ترین مشاغل دنیاست. با وجود اینکه نوشتن و ویراستاری انرژی ذهنی زیادی از افراد می‌گیرد، به دلیل نوع محیط‌های فعالیت این حوزه، مشخص بودن ساعات کاری و همچنین امکان دورکاری و انعطاف زمانی زیاد، نویسندگی و ویراستاری در دسته کم استرس‌ترین مشاغل دنیا قرار دارند.

6. مهندس پزشکی

مهندسان پزشکی مسئول نصب و راه‌اندازی تجهیزات پزشکی و همچنین آموزش نحوه استفاده و نگهداری از تجهیزات به مسئولین و پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. این افراد ساعات و محیط کاری روتین و مشخصی نداشته و آزادی و انعطاف زیادی در نوع کار آن‌ها وجود دارد. همچنین، ماهیت ثابت کار و مسئولیت کمتر در این شغل باعث قرار گرفتن آن در لیست کم استرس‌ترین مشاغل دنیا شده است.

7. متخصص تغذیه

بازار کار بسیار خوب و رو به رشد، کار مشخص و روتین، درآمد بالا و حوزه‌های متنوع فعالیت، شغل متخصص تغذیه را در لیست کم استرس‌ترین مشاغل دنیا قرار داده است. متخصصان تغذیه مسئول بررسی سوابق پزشکی افراد و برنامه ریزی تغذیه‌ای مناسب برای رسیدن به اهداف سلامتی هر فرد و همچنین پیگیری آن هستند. یک متخصص تغذیه هم می‌تواند به صورت مستقل فعالیت کرده و هم در محیط‌های مختلفی مثل کارخانجات مواد غذایی، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و غیره کار کند.

8. کارشناس مالی

وظیفه کارشناس مالی شناخت روندهای اقتصادی، تحقیق و بررسی برای به دست آوردن داده‌های مالی و کمک به افراد برای سرمایه‌گذاری بهتر است. سطح بالای استقلال شغلی، درآمد بالا، و بازار کار خوب از مواردی هستند که باعث قرار گرفتن شغل کارشناسی مالی در لیست کم استرس‌ترین مشاغل شده‌اند.

9. متخصص آمار

متخصصان آمار با داده‌های مشخص و فعالیت‌های روتین سرو کار دارند و از این جهت شغلی آرام و بدون دردسر را تجربه می‌کنند. علاوه بر ثبات کاری، درآمد خوب و محیط کاری آرام این شغل از مواردی هستند که آن را به شغلی کم استرس تبدیل کرده‌اند.

10. آشپز

سرآشپزها ممکن است در برخی روزها فشار کاری زیادی را تحمل کنند، اما بدون شک این شغل در لیست کم استرس‌ترین مشاغل دنیا قرار می‌گیرد. کار روتین و مشخص، عدم تعامل مستقیم با مشتری، کار با عطر و مزه‌ها، استقلال کاری زیاد و درآمد خوب از مواردی هستند که شغل آشپزی را در لیست کم استرس‌ترین مشاغل قرار می‌دهند.

جمع بندی

میزان زیاد استرس کنترل نشده می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به جسم و روح شما وارد کند. در کنار مدیریت استرس، دوری از عوامل استرس‌ زا خصوصا در محیط‌های کاری می‌تواند منجر به افزایش کیفیت زندگی و بهره‌وری شغلی شما شود. در این مقاله 10 شغلی را معرفی کردیم که فعالیت در آن‌ها با کمترین میزان استرس همراه است. با در نظر داشتن ویژگی های شخصیتی خودتان و مهارت‌های مورد نیاز هر شغل می‌توانید انتخاب شغلی بهتری داشته باشید.

442862