سخنگوی وزارت خارجه چین به انتقادات ایران پاسخ داد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین و ایران از روابط دوستانه و سنتی برخوردارند و اراده مشترک برای تقویت و توسعه روابط راهبردی و جامع دارند.
تصویر سخنگوی وزارت خارجه چین به انتقادات ایران پاسخ داد

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با سفر "هو چونهوا" Hu Chunhua معاون نخست وزیر چین به تهران در راس یک هیات بزرگ تجاری، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور امروز تاکید کرد چین و ایران از روابط دوستانه و سنتی برخوردارند و اراده مشترک برای تقویت و توسعه روابط راهبردی و جامع دارند.

سفر معاون نخست وزیر چین به تهران به عنوان نماینده ویژه دولت پکن در پیگیری سند توافق همکاری ۲۵ ساله با جمهوری اسلامی ایران با هدف پیشبرد روند اجرای این قرارداد، حکایت از اراده جدی طرفین برای برداشتن گام های بلند در مسیر گسترش روابط براساس احترام متقابل و منافع مشترک دارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در نشست خبری امروز (دوشنبه) نیز با تاکید بر اینکه رابطه ما با چین در سایه اداره سیاسی رهبران دو کشور و مبتنی بر مصالح و منافع مشترک در حال گسترش است، اعلام کرد: در همین چارچوب امروز میزبان هیات عالی رتبه چینی در تهران خواهیم بود که با هدف توسعه مناسبات دو کشور به جمهوری اسلامی ایران سفر می کند.

منبع: ایرنا

441746