رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد؛

گلایه از غفلت در حوزه فرهنگ/ضرورت پاسخ به شبهات نسل جدید

بیرجند-رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه متأسفانه در حوزه فرهنگ برخی خواب بوده‌اند، گفت: نباید اشکالات موجود در کشور را رد کنیم.
تصویر گلایه از غفلت در حوزه فرهنگ/ضرورت پاسخ به شبهات نسل جدید

به گزارش سایت خبری پرسون، ... حجت‌الاسلام محسن قرائتی صبح چهارشنبه در جلسه بزرگداشت روز دانشجو و هفتمین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز، خانه مدرسه و مسجد که با حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: طبق آیات قرآن مشرکان به پیامبر (ص) توهین‌های بسیاری کردند اما نام ایشان بلند و عزیز شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به معجزات قرآن بیان کرد: به عنوان مثال من به عنوان یک طلبه ساده از کوچک‌ترین سوره قرآن یعنی سوره کوثر ۸۰ نکته برداشت کردم.

وعده خداوند به نصرت مؤمنین

استاد نام آشنای قرآن کریم با تأکید بر اینکه خداوند قول نصرت و پیروزی به مؤمنان داده است، ادامه داد: این مسئله را در اغتشاشات امروز نیز باید دلخواه داشته باشیم.

قرائتی گفت: موج‌ها و حوادث از بین می‌رود ولی در نهایت اسلام و قرآن ماندنی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در روایات از دنیا به عنوان بازار یاد شده است، ادامه داد: دانشجویان جوان باید مراقب باشند که در بازار دنیا همواره به دنبال سود حقیقی باشند.

به دنبال شهرت و منصب نباشید

رئیس ستاد اقامه نماز اظهار کرد: به عنوان کسی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب دولتی نفروشید.

قرائتی خطاب به دانشجو معلمان خراسان جنوبی گفت: قدر و جایگاه شغل ارزشمند معلمی را بدانید و از ارزش آن غافل نباشید.

وی با بیان اینکه می‌توانستم در مسیر فقه و… قدم بردارم اما ترجیح دادم معلم باشم، افزود: معلم آدم سازی کرده و در واقع عبادت محسوب می‌شود.

معلم نام آشنای قرآن کریم با اشاره به برخی امتیازات معلمی در جمهوری اسلامی گفت: امتیاز معلمی در نظام ما این است که معلمان علاوه بر آموزش علم در زمینه تزکیه و تربیت نیز فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تعلیم و تربیت باید اقدامات موثرتری انجام دهیم، ادامه داد: اغتشاشات فعلی نشان داد که در حوزه فرهنگ و تربیت کم کاری کرده‌ایم.

سوالات نسل نو را جواب دهیم

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اینکه باید به نسل نو رسیده و به سوالات آنان جواب دهیم، بیان کرد: امروزه شیوه انتقال علم و آموزش تفاوت کرده است.

قرائتی ادامه داد: بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود و وقت دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صرف علم مفید شود.

وی یادآور شد: حتی ورزش ما نیز باید مفید بوده و امروز لذت و فردا خدمت ارائه کند.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: ما فرزانگان بیشماری چون علامه طباطبایی و علامه مطهری در ایران داریم ولی متأسفانه جوانان ما این بزرگان را نمی‌شناسند.

چرایی حضور نوجوانان در ناآرامی‌ها

قرائتی با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه فرهنگ برخی خواب بوده‌اند، گفت: اگر نوجوان ما امروزه در اغتشاشات حاضر می‌شود به واسطه آن است که به او اطلاعات کافی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه اشکالات و مشکلات و عیب‌ها در کشور را رد نکنیم، بیان کرد: یادمان نرود که توجیه حماقت و از طرفی تضعیف نیز جنایت است.

معلم نام آشنای قرآن گفت: ما نمی‌گوییم که همه کس و همه چیز و همه مسئولان خوب هستند ولی افراد خوب هم کم نداریم.

مدرک تحصیلی برای رشد کافی نیست

وی یادآور شد: نباید به مدارک تحصیلی چون لیسانس و فوق لیسانس قانع شویم بلکه باید با مطالعه مستمر خود را رشد دهیم.

قرائتی اظهار کرد: ما به روحانیونی چون شهید نواب صفوی و به افراد غیر روحانی چون شهید رجایی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه علم نباید انسان را از خدا جدا کند، یادآور شد: در هر شهری علما یک روز در هفته بین دانشجویان حاضر شده و به سوالات آنان جواب دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: هر چیزی که در فضای مجازی و اینترنت می‌شنویم سریع رد یا قبول نکنیم بلکه تحقیق کرده و بعد اظهار نظر کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

440993