عظیمی بیان کرد:

به دنبال دستوری کردن اقامه نماز در ادارات نیستیم

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان گفت: ستاد اقامه نماز در کشور هرگز به دنبال دستوری کردن اقامه نماز در ادارات نبوده و نیست، بنابراین ما به دنبال نهادینه سازی این فریضه در همه بخش‌های مختلف جامعه همانند ادارات، خانواده و... هستیم.

تصویر به دنبال دستوری کردن اقامه نماز در ادارات نیستیم

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، اکبر عظیمی؛ مدیر ستاد اقامه نماز کردستان امروز در نشست تخصصی نماز و رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه در بسیاری از حوزه‌ها شاهد یک پیشرفت هستیم، در بحث رسانه نیز این وضعیت را به عینه می‌بینیم.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان گفت: یکی از شئونات مهم در دین مبین اسلام «نماز» است که به وسیله آن بنده می‌تواند با خدای خویش ارتباط برقرار کند.

عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نماز برای مومن در زندگی خیر و برکات بسیاری به دنبال دارد، بنابراین رسانه موظف است که این برکات را به جامعه اسلامی بشناساند.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان در ادامه با اشاره به اینکه جامعه کنونی بشر درگیر یک آشفتگی روحی و اعتقادی شده است، افزود: ماشینی شدن زندگی‌ها باعث گردیده که امروز انسان دچار سردرگمی شود، بنابراین بهترین راه برای برون رفت از این وضعیت، ارتباط با خدا یا همان اقامه نماز است.

عظیمی در ادامه افزود: مسئله دیگری که همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شناخته می‌شود، ایجاد هماهنگی بین امورات معنوی و مادی است که خوشبختانه اسلام برای این موضوع برنامه‌های بسیاری دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان گفت: در آیات قرآن کریم آمده است زمانی که انسان به مکنت و ثروت رسید اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشد، برپا داشتن نماز و دیگر امور دینی است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ستاد اقامه نماز در کشور هرگز به دنبال دستوری کردن اقامه نماز در ادارات نبوده و نیست، بنابراین ما به دنبال نهادینه سازی این فریضه در همه بخش‌های مختلف جامعه همانند ادارات، خانواده و... هستیم.

عظیمی با اشاره به اینکه شیوع کرونا بسیاری از مراسم‌ها و آیین‌های دینی را دچار تغییر و تعطیلی کرده است، عنوان کرد: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها ستاد اقامه نماز برنامه‌های تبلیغی خود را در فضای مجازی ادامه داده است.

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان گفت: در رمضان امسال برای جلوگیری از ایجاد وقفه در بحث اهمیت نماز در جامعه، بیش از 40 لوح فشرده سخنرانی در حوزه نماز و اهمیت آن به صدا و سیمای مرکز کردستان برای پخش داده‌ایم که تاکنون چندین بخش از این سخنرانی‌ها پخش شده است.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

288035