آیا قیمت تتر همیشه ثابت است ؟

هر چند نوسانات بازار ارز بر ارزش این توکن هم تاثیر می‌ گذارد اما این نوسانات قیمت را با کاهش یا افزایش نجومی مواجه نمی‌ کند.

تصویر آیا قیمت تتر همیشه ثابت است ؟

به گزارش سایت خبری پرسون، معامله‌ گران جهت خرید ارزهای دیجیتال، اغلب از این ارز به‌ عنوان جایگزینی برای دلار استفاده می‌ کنند. این کار باعث می‌ شود که در شرایط نوسانات شدید بازار کریپتوکارنسی‌ ها، از دارایی‌ های خود در برابر ضرر و زیان شدید، محافظت کنند.

تعریف کامل تتر

تتر با واحد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال است که قیمت آن همیشه ثابت است.

ارزش هر واحد تتر همواره برابر با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا است.

این ارز دیجیتال یکی از ده‌ها ارز دیجیتال باثبات (استیبل کوین – Stable Coin) در بازار ارزهای دیجیتال است.

ارزهای دیجیتال باثبات دارای پشتوانه کالا و دارایی‌ های دیگر هستند. قیمت ارزهای دیجیتال باثبات همیشه وابسته به ارزش دارایی‌ های پشتوانه است و با آنها بالا و پایین می‌ شود.

به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، اما USDT در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات بوده و در زمان نگارش این مطلب، با ۸ میلیارد دلار ارزش بازار، پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل (XRP)، با قدرت بر رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال تکیه زده است.

تتر برای معامله‌گران دو کاربرد اصلی دارد:

در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال

انتقال آسان پول به صرافی‌ ها و کیف پول‌ ها به صورت دلاری

فرض کنید ۱ بیت کوین با قیمت ۸۰۰۰ دلار خریده‌ اید. کمی بعد قیمت به ۱۰۰۰۰ دلار می‌ رسد. خیلی سریع و آسان بیت کوین‌ های خود را به تتر تبدیل می‌ کنید و ۱۰۰۰۰ واحد USDT ذخیره می‌ کنید. سپس قیمت بیت کوین سقوط می‌ کند و به ۶۰۰۰ دلار می‌ رسد، اما ارزش سرمایه شما همچنان ۱۰۰۰۰ دلار است و می‌ توانید با آن در قیمت‌ های پایین بیت کوین بیشتری بخرید.

440649