میزان مصرف گاز کشور رکورد زد

رئیس مرکز کنترل شرکت ملی گاز ایران گفت:مصرف گاز خانگی و تجاری در کشور نسبت به هفته گذشته ۲۰ دصرد افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد با افزایش دوباره آن مواجه باشیم.

تصویر میزان مصرف گاز کشور رکورد زد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا جولایی اعلام کرد: باتوجه به کاهش چهار درجه‌ای دمای هوا تا انتهای هفته، ۲۰ درصد دیگر به مصرف گاز اضافه خواهد شد.

به گفته وی از چند روز آینده مصرف گاز شیب صعودی پیدا خواهد کرد و احتمالا میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به ۷۵ درصد برسد.

رئیس مرکز کنترل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در نواحی شمال شرقی و شمال غربی کشور افزایش مصرف گاز پیش‌بینی می‌شود، افزود: تاکنون افت فشار و کمبود و قطعی گاز نداشته‌ایم.

ارزان‌فروشی گاز به عراق در آستانه «زمستان سخت»

پیشتر، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق، از پیگیری مذاکرات برای افزایش صادرات گاز از ایران به عراق خبر داد. او همچنین از تسویه کامل تعرفه‌های این محصول گفت.

صادرات گاز ایران در حالی دنبال می‌شود که براساس اعلام برخی تحلیلگران، ایران ظرفیت تولید ۸۵۰ میلیون‌ مترمکعب این محصول را دارد. اما در سال‌های اخیر تنها ۶۰۰ میلیون‌ مترمکعب تولید واقعی این محصول بوده است. به عبارتی در حال حاضر کشور با ۲۵۰ میلیون‌متر مکعب کسری دست و پنجه نرم می‌کند.

440383