بازی امید

«این بازی، بازیِ قرن است» این جمله‌ای تاریخی بود که روز قرعه‌کشی جام‌جهانی 1998 فرانسه مطرح شد تا در واکنش به رویاوریی فوتبالی ایران و آمریکا حق‌مطلب ادا شود.
تصویر بازی امید

به گزارش سایت خبری پرسون، جام‌جهانی 2022 هم شاهد بازی ایران و آمریکا است، آنهم 90 دقیقه‌ای که نتیجه‌اش می‌تواند یکی از دو تیم را روانه مرحله حذفی کند. با این توضیح که «صعود از گروه» هم برای ایران و هم برای آمریکا که به‌هرحال در ردیف تیم‌های درجه اول جایی ندارند،‌ می‌تواند اتفاقی خارق‌العاده باشد. دقیقا به‌همین دلیل است که بازی امروز از حساسیت بسیار بالایی برخودار است. مخصوصا برای ایرانی‌ها که اگر ببرند، می‌توانند اولین دیدار یک‌هشتم‌نهایی را تجربه کنند. ایرانِ 3 امتیازی برای صعود یک‌امتیاز و آمریکایِ یک‌امتیازی سه‌امتیاز می‌خواهد. اما کیست که نداند، اگر بازی تشریفاتی هم بود، بازیکنان دو تیم با این ذهنیت به میدان می‌آیند که قرار است یکی از مهمترین رقابت‌های‌شان را تجربه کنند.

به تاریخ بازی دقت کنید. «هشتم آذر» همان‌روزی که ایرانی‌ها با شکستن طلسم هشت‌ساله مجوز حضور در جام‌جهانی فرانسه را کسب کردند تا هشتیمن روز از سومین ماه پاییز برای مردم ایران روزی مهم باشد. حالا همه منتظرند تا چند ساعت دیگر با سوت پایان بازی، هم آماده تماشای بازی تیم‌ملی در یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی شوند و هم از این به‌بعد، 8 آذر را با 2 اتفاق بسیار مهم به‌یاد بیاورند. شکستن طلسم 20 ساله برای رفتن به‌جام‌جهانی و همچنین شکستن طلسم 44 ساله برای راه‌یابی تیم‌ملی ایران برای رسیدن به‌مرحله حذفی جام‌جهانی.

آرمان امروز

429712