سه تکنولوژی برتر 1401 در تولید تشک طبی ایده آل

اگر می خواهید بهترین تشک تخت خواب با خاصیت ارتوپدی را برای اتاق خواب خود خریداری کنید، این سه مدل تشک طبی لاتکس، مموری فوم و فنر منفصل را بشناسید.
تصویر سه تکنولوژی برتر 1401 در تولید تشک طبی ایده آل

به گزارش سایت خبری پرسون، احتمالا شما نیز برای رفع درد های مزمن کمر و گردن هنگام خواب، توصیه خرید تشک طبی را قبول کرده اید. چیزی که مهم است انتخاب تشکی برای تخت خواب است که واقعا بتواند آنچه انتظار دارید را برآورده کند. در این راستا ما سه مورد از تکنولوژی های برتر تشک در صنعت کالای خواب را که امتحان خود را در حمایت از کمر و گردن پس داده اند، به شما معرفی می کنیم.

تشک لاتکس: پرچمدار عنوان بهترین تشک طبی

تشک لاتکس در دنیای کالای خواب طبی به خوبی قد علم کرده اند و رضایت بیشتر مصرف کنندگان را جلب نموده اند. تشک طبی لاتکس عموما یا با فوم سرد یا فنر پاکتی در هسته خود و لایه راحتی از لاتکس طبیعی در بازار عرضه می شود تا یک سطح خواب با پشتیبانی عالی، بادوام و با حفظ ارگونومی بدن ایجاد کند.

لاتکس در شکل طبیعی خود از شیره یک درخت کائوچو به دست می آید و پتانسیل مثبت آن در تولید تشک، توسط برند دانلوپیلو در اوایل دهه 1900 کشف شد. دانلوپیلو با ایجاد طیف وسیعی از تشک ها و بالش های ساخته شده از فوم لاتکس طبیعی برای ارائه راحتی و کاهش فشار هنگام خواب، انقلابی در تولید تشک ارتوپدی ایجاد کرد.

مزایای تشک لاتکس

ارائه خواب آرام با تخت خوابی که از تشک لاتکس طبیعی استفاده می کند، اجتناب ناپذیر است. دلایل محکمی بر اثبات خواص این قطعه از کالای خواب وجود دارد که در ادامه میبینیم:

کاهش فشار و پشتیبانی عالی

منظور از فشار نیرویی است که تشک بعد از تحمل وزن شما هنگام خواب، به بدن شما وارد می کند. تشکی می تواند این فشار را کم کند که به خوبی با شکل بدن منعطف شود و برآمدگی های بدن مانند سر، شانه، لگن و کمر را کمی در تشک فرو ببرد و فشار مضاعف این نقاط را خنثی کند. این حالتی است که ستون فقرات برای صاف شدن و قرار گیری در حالت استاندارد به آن احتیاج دارد.

لاتکس خاصیت ارتجاعی دارد، بنابراین می تواند به سرعت به وزن، شکل و حرکات شما پاسخ دهد. این خاصیت ارتجاعی به حمایت از سنگین ترین قسمت های بدن شما برای کاهش فشار بسیار کمک می کند.

طول عمر بالا و سازگار با محیط

تشک های لاتکس به طور طبیعی انعطاف پذیر هستند و شکل و عملکرد خود را برای سال ها حفظ می کنند. این سازگاری باعث می شود که این تشک در برابر تغییرات دما و رطوبت، و حتی در برابر وزن بالای میزبان، فرسوده و خراب نشود و برای سالیان سال، رفیق تخت خواب شما باشد. به لحاظ علمی؛ درختانی که شیره لاتکس طبیعی را از آنها استخراج می کنند، سالانه بیش از 90 میلیون تن دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند. این باعث می شود لاتکس در برابر شرایط مختلف استفاده از آن، هفت جان بیشتر داشته باشد.

سهولت در نگهداری

پیشگام تشک های لاتکس مانند دانلوپیلو، عموما تشک های لاتکس را یک طرفه تولید می کند و دیگر نیازی به توجه به زمان برگرداندن و دردسر های آن را ندارند.

ضد حساسیت

ساختار ضد حساسیت لاتکس به این معناست که به طور طبیعی در برابر کنه ها و گرد و غبار مقاوم است و این به حفظ یک محیط خواب تازه و سالم کمک می کند. البته تشک های باکیفیتی که توسط برند های برتر صنعت کالای خواب تولید می شوند، با یک لایه ضد حساسیت مجزا پوشانده میشوند تا تمیز کردن و شستشوی تشک ساده تر باشد.

تشک مموری فوم: شماره دو در لیست بهترین های تشک

تشک طبی مموری فوم

عموما یک تشک مموری فوم از چندین لایه از انواع مختلف فوم ساخته شده است که یکی از این لایه ها می تواند لاتکس باشد. مموری فوم بیشترین انعطاف را برای فرم گیری با بدن شما دارد و وقتی روی آن دراز می کشید، انگار تشک شما را در آغوش گرفته است.

این یک حس راحتی و آرامش برای خوابی نرم و لطیف و تسکین درد های مزمن است. خواص مموری فوم و نقش بسزای آن در لایه راحتی تشک باعث شده اغلب تولید کنندگان کالای خواب در تولید تشک، حداقل یک لایه کوچک از مموری فوم را به دیگر مواد در ساختار تشک اضافه کنند.

این فوم باکیفیت مانند لاتکس پشتیبانی بسیار خوبی از ستون فقرات دارد، البته شاید به اندازه لاتکس به عنوان تشک ارتوپدی مورد تایید همه نباشد. دلیل آن هم نرمی زیاد تشک بخصوص برای افرادی است که به پشت می خوابند و می خواهد پشتیبانی بهتری برای تسکین درد های مفاصل خود دریافت کنند.

البته تشک مموری فوم برای افرادی که به معده یا به پهلو می خوابند، احتمالا گزینه بسیار مناسبی است.

تشک هیبریدی: تشک شماره 3 در لیست برترین تشک های طبی

تشک طبی هیبریدی

تشک هیبریدی یک تشک ترکیبی از چند لایه است که فنر پاکتی منفصل در مرکز تشک و لایه های فوم در بالا و پایین آن چیده شده اند. اگر حالت ارتجاعی تشک های فنردار و راحتی فوم های با کیفیت لاتکس یا مموری فوم را با هم در کالای خواب خود می خواهید، تشک هیبریدی دقیقا برای شما ساخته شده است.

چند نمونه از مزیت های تشک طبی هیبریدی را با هم ببینیم:

  • در مواردی که لایه راحتی فوم لاتکس یا مموری باشد، بسیار راحت هستند و پشتیبانی مناسبی برای ستون فقرات ارائه می دهند،
  • تشک مناسبی برای تسکین درد هستند،
  • انواع متنوع با سفتی متفاوت از تشک های هیبریدی موجود است که می توانید با توجه به علاقه خود، مدل مورد نیاز را خریداری کنید،
  • از آنجایی که این تشک ها از حدود 800 تا 1000 فنر پاکتی مستقل در ساختار خود دارند، به خوبی از 7 ناحیه پرفشار بدن پشتیبانی می کنند،
  • با توجه به وجود فضای باز بین فنر ها، گردش هوای خوبی را برای خنک نگه داشتن تشک ارائه می دهند،
  • با توجه به منفصل بودن فنر ها و استقلال حرکت آن ها، انتقال حرکت در تشک هیبریدی کم است.

با این وجود شما می توانید برای اتاق خواب خود، یک تشک طبی عالی از سه مدل برتر فوق انتخاب کنید. این سه تشک طبی برتر، می توانند علاوه بر راحتی و کیفیت خواب شما، از ستون فقرات شما بهترین پشتیبانی را داشته باشند. در نتیجه بدن شما ارگونومی استاندارد خود را حفظ می کند و از فشار به نقاط بدن جلوگیری می شود. به همین دلیل اگر واقعا به یک تشک طبی استاندارد در کالای خواب خود نیازمندید، سه مدل فوق می تواند پاسخ شما به سوالات زیر باشد:

  • چه تشکی برای کمر درد خوب است؟
  • بهترین تشک طبی چه نوع تشکی است؟
  • بهترین انواع تشک ارتوپدی کدام هستند؟
  • بهترین تشک برای دیسک کمر کدام است؟

برچسب ها : سلامت,خواب,پزشکی,تشک طبی,کمر درد

417711