دختر کلاهبردار سوژه یک مینی سریال شد

ماجرای کلاهبرداری بزرگ توسط یک دختر تاجر آمریکایی، سوژه برای ساخت یکی مینی سریال به نام The Dropout در شبکه اینترنتی هولو شده است.

تصویر دختر کلاهبردار سوژه یک مینی سریال شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از الجزیره، داستان الیزابت هولمز، موسس شرکت ترانوس، ماه‌ها مطبوعات را به خود مشغول کرده بود و اکنون این داستان تبدیل به یک مینی‌سریال به نام «The Dropout» در شبکه اینترنتی هولو شده است.

الیزابت هولمز به تقلید از استیو جابز دانشگاه راه ترک کرد تا بیزینس خودش را راه‌اندازی کند. او شرکت ارائه‌دهنده خدمات سلامت و آزمایش خون تاسیس کرد و مدعی شد که دنیای آزمایشگاه‌ها را متحول می‌کند.

الیزابت هولمز در ابتدا ادعا می‌کرد که اختراعش انقلابی در تشخیص بیماری‌هاست و به مردم دنیا کمک خواهد کرد. او خودش را کوچکترین میلیاردر زن خودساخته معرفی می‌کرد. یک مجله تجاری نیز با چاپ عکس او روی جلد، هولمز را به عنوان جانشین استیو جابز معرفی کرده بود.

با ادعاهای او سرمایه‌گذاری‌ها در شرکتش آغاز شده و ارزش آن به ۹ میلیارد دلار رسید. اما تحقیقات روزنامه وال استریت جورنال نشان داد که فناوری آزمایش خون شرکت هولمز ناکارآمد است. بدین ترتیب شرکت سقوط کرده و الیزابت هولمز هم محکوم شد.

در این ماجرا ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران از بین رفته و ۸۰۰ نفر از کارکنان شرکت در پی مشخص شدن نتایج غیردقیق سرطان و دیگر بیماری‌ها از کار بیکار شدند.

این سریال روایتی خیره‌کننده از یک کلاه‌برداری بزرگ در آمریکاست که به بینندگان این فرصت را می‌دهد از ماجراهایی که زمینه‌ساز این کلاهبداری شد، آگاهی یابند.

بسیاری از شخصیت‌های این داستان افرادی هستند که در دنیای واقعی وجود دارند و به نوعی با ماجرای هولمز که سبب شد به اتهام‌های متعدد در سال جاری محاکمه شود، ربط دارند. از جمله اتهامات او گمراه کردن سرمایه‌گذاران و بیماران درباره‌ی دقت تکنولوژی آزمایش خونی است که شرکت او ارائه می‌داد.

جایزه امی در دستان آماندا سایفرد

بازی خوب آماندا سایفرد در نقش الیزابت هولمز سبب شد تا او برنده جایزه امی برای بهترین بازیگر زن سریال کوتاه شود.

در زندگی هولمز ماجراهایی وجود دارد که سازندگان را از استفاده از قوه تخیل بی‌نیاز کرده است. از جمله عشق او یه یک مرد هندی که چندین سال از او بزرگتر است و نیز نقش پدر و مادرش در علاقه وافر او به موفقیت بی‌قید و شرط در زندگی.

در این مینی‌سریال به ندرت از موسیقی کمک گرفته شده و شاید یکی از ایرادات آن را بتوان جریان کند حوادث در قسمت هشتم دانست.

این از معدود دفعاتی است که یک اثر نمایشی از روی یک پادکست ساخته می‌شود.

سریال «The Dropout» از روی پادکست «ABC News» که توسط ربکا جارویس ارائه می‌شود، ساخته شده است.

بر اساس این گزارش، الیزابت هولمز باید در انتظار مجازات تا ۲۰ سال زندان باشد اما او هنوز دستگیر نشده و تاریخ صدور حکم او هنوز مشخص نشده است. به شرکت او ۱۱ مورد اتهام وارد شده که چهار فقره از این اتهام ها به تشخیص دادگاه رد شده است.

417387