گرمازدگی ۱۷۶ هزار زائر اربعین در عراق/ ارائه خدمات درمانی به یک میلیون زائر

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه قریب به یک میلیون خدمت درمانی طی پنج روز گذشته به زائران اربعین حسینی در درمانگاه‌های مستقر این جمعیت در کشور عراق خبرداد.

تصویر گرمازدگی ۱۷۶ هزار زائر اربعین در عراق/ ارائه خدمات درمانی به یک میلیون زائر

به گزارش سایت خبری پرسون، پیرحسین کولیوند دراین‌باره گفت: از تاریخ هفدهم شهریورماه تا پایان روز گذشته ۲۱ شهریورماه، ۹۸۸ هزار و ۷۰۳ مورد خدمت درمانی به زائران در کشور عراق ارائه شده است که شامل ۷۴۳ هزار و ۴۶ مورد ویزیت زائران بیمار از سوی پزشکان متخصص زنان، کودکان، قلب، ارتوپد، داخلی، اورژانس و پزشک عمومی مستقر در درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران در عراق است. تنها در روز گذشته، ۲۶۵ هزار و ۴۷۸ مورد ویزیت زائران بیمار توسط پزشکان عمومی در ۳۹ مرکز درمانی هلال‌احمر ایران ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه، تعداد ویزیت تخصصی پزشکان در درمانگاه‌های هلال احمر را به تفکیک اعلام کرد و گفت: در روزهای گذشته، ۶۶۷ هزار و ۳۶۵ مورد ویزیت توسط پزشک عمومی، ۲۳ هزار و ۱۳۶ مورد ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۱۰ هزار و ۲۲۶ مورد ویزیت اورژانس، ۱۱ هزار و ۶۲۳ مورد ویزیت متخصص زنان، ۹۷۴۴ مورد ویزیت متخصص قلب و عروق، تعداد ١٠ هزار و ۹۵۴ مورد ویزیت توسط پزشک متخصص ارتوپد و ١٠ هزار و ۷ مورد ویزیت توسط سایر پزشکان انجام شده است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کولیوند افزود: در مدت زمان یادشده، ٣٤ هزار و ٦٥٦ مورد خدمات تزریقات، تعداد ١٨٠ هزار و ٧٧٥ مورد سرم تراپی، تعداد ۹۶۴۳ مورد پانسمان و بانداژ و ۳۶۹۸ مورد گچ و آتل هم به زائران مراجعه کننده ارائه شده است. علاوه بر این، ۴۱۳۶ نفر از خدمات نوارقلب، ۶۵۸۹ نفر از خدمات تست قندخون، ۳۲۳۷ نفر بخیه، ۲۱۵۱ نفر از خدمات اکسیژن تراپی استفاده کرده و ٧٦٣ نفر هم سونداژ شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به شرایط نامناسب جوی و هوای بسیار گرم موجود در کشور عراق و همچنین عدم رعایت اصول مربوط به این آب و هوا تاکنون تعداد ١٧٦ هزار و ١٨٩ نفر با علائم شدید گرمازدگی و دهیدراتاسیون به درمانگاه های هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات درمانی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند.

416389