برای اجتناب از گرمازدگی، زمان زیارت اربعین تا حد امکان کوتاه شود

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری با اشاره به تقارن پیاده روی میلیونی اربعین حسینی امسال با فصل گرمای شدید هوا در کشور عراق تاکید کرد که زائران ایرانی تا حد امکان مدت زمان زیارت را حداکثر به ۴ تا ۵ روز کاهش دهند تا از تبعات گرمازدگی احتمالی در امان بمانند.

تصویر برای اجتناب از گرمازدگی، زمان زیارت اربعین تا حد امکان کوتاه شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق و سخنگوی ستاد اربعین عراق گفت: با توجه به تقارن مراسم معنوی زیارت و پیاده روی میلیونی اربعین حسینی با فصل شدید گرما درعراق که معمولا بین ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد است، توصیه می شود زائران ایرانی از زمان ورود به خاک عراق تا بازگشت به مرزهای کشور، حداکثر زمان زیارت را به ۴ تا پنج روز کاهش دهند.

به گفته وی، زائران ایرانی می‌توانند حداکثر برای اتراق در نجف اشرف و کربلای معلا دو روز، برای زیارت عتبات مقدسه در کاظمین (بغداد) و امامین عسکریین (ع) در سامراء (۱۱۰ کیلومتری شمال بغداد) یک روز و برای مسیر رفت و برگشت به مرزهای کشور نیز هر کدام یک روز و در مجموع ۵ روز یا کمتر، برنامه ریزی کنندد تا از گزند دمای شدید هوای عراق در این فصل از سال و گرمازدگی احتمالی در امان بمانند.

حجت‌الاسلام اباذری تاکید کرد که با توجه به امکانات محدود از جمله وسایل خنک کننده در موکب ها و منازل مردم عراق که در ایام زیارت عبادی اربعین حسینی برای پذیرایی از زائران تخلیه می کنند، ضروری است زائران ایرانی با درک و فهم صحیح از شرایط موجود، مدت زمان زیارت را تا حد امکان مختصر کنند.

وی خاطر نشان کرد: فصل گرما در عراق معمولا با احتمال شیوع بیماری و پاره ای عوارض جانبی خصوصا گرمازدگی همراه است و هرچه زائر حسینی در این ایام مراعات اختصار کند هم سلامت جسمی خود را حفظ کرده و هم فضا را برای دیگر زائران که قصد زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر عتبات مقدسه را دارند، تسهیل کرده و در عین حال در ثواب زیارت آنها نیز شریک شده است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در عراق به زائران توصیه جدی کرد تا آب سالم بهداشتی همراه داشته و به طور مستمر آب خنک بنوشند و در عین حال پوشش مناسب مانند کلاه یا چتر آفتابگیر و یا چفیه برای در امان ماندن از تابش مستقیم نور خورشید به همراه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که زائران ایرانی این گونه توصیه ها را که در طول ایام اربعین منتشر خواهد شد، جدی گرفته تا در عین اینکه از ثواب زیارت اربعین حسینی که روایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر آن تاکید جدی کرده اند، بهره مند شده و در عین حال هم سلامت روحی و جسدی خود را حفظ کرده وبتوانند در کمال آسودگی و توان جسمی، زیارت اربعین را به نحو احسن به اتمام برسانند.

415725