معاون اجرائی رئیس جمهور:

۲ میلیون زائر وارد مشهد مقدس شد

معاون اجرائی رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی از زائرین حضرت امام رضا (ع) است، گفت: تاکنون حدود ۲ میلیون زائر وارد مشهد مقدس شده‌ و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به حدود هشت میلیون نفر برسد.
تصویر ۲ میلیون زائر وارد مشهد مقدس شد

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن منصوری با حضور در جاده‌های منتهی به مشهد به امور خدمت‌رسانی و رفع نیازهای زائران پیاده در روزهای پایانی ماه صفر رسیدگی کرد و در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: تاکنون حدود ۲ میلیون زائر وارد مشهد مقدس شده‌است و پیش‌بینی می شود جمعیت حدود ۸ میلیون نفری وارد خراسان رضوی شوند که لازمه آن تمهید و تدارک استقبال و پذیرایی مناسب از زائرین و برنامه‌ریزی منسجم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: دولت و استاندار از ماه ها قبل طی برنامه ریزی های متعدد تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات به زوار اندیشیده اند و در ابعاد مختلف اقدامات متعدد انجام شده است.

منصوری با اشاره به اقدامات دولت در حوزه زیر ساختی بیان کرد: بخشی از کار مربوط به حوزه زیرساخت بود که در همین راستا نزدیک به هزار و ۲۰۰ کیلومتر در مجموعه استان آسفالت‌ریزی، بهسازی و بهبود جاده‌ها و مسیرهای دسترسی صورت گرفت تا مسیر زیارت تسهیل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند تا به بهترین شکل حمل و نقل زائران رضوی انجام شود.

منصوری اضافه کرد: در حوزه‌های هوایی، ریلی، اتوبوسرانی و مجموعه‌های حمل و نقل‌ عمومی تمام دستگاه ها در کشور بسیج شده‌اند تا همانند اربعین، ایام زیارتی امام رضا (ع) نیز به خوبی مدیریت شود.

وی ادامه داد: دولت در مدیریت اربعین توانست موفق عمل و کام زائران را شیرین کند به نحوی که بیش از ۷۳ درصد زائرین اربعین از مجموعه خدماتی که در مسیر زیارت ارائه شده بود رضایت داشتند و این یک کارنامه پرافتخار برای ایران است.

منصوری یکی از نمونه های افتخارآفرینی کار مردمی را در ایام محرم،اربعین و دهه آخر صفر دانست و خاطرنشان کرد: البته عمده زحمات بر عهده خود مردم بود و دولت صرفا نقش هماهنگ کننده و پشتیبان را داشت.

وی گفت: چندین کمیته برای تسهیل امور تشکیل و در حوزه حمل و نقل، اسکان مسافرین تدارکات خوبی دیده شده است و خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی از زائرین حضرت امام رضا (ع) است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: برای پذیرایی بهتر و تدارک مناسب این ایام کارگروه ملی زیارت با دستور رئیس جمهور، ریاست معاون اول و حضور وزرا و استاندار طی هفته‌های گذشته برگزار شد و برنامه‌ریزی کامل و جامعی اتفاق افتاد.

منصوری یادآور شد: هفته گذشته نیز رئیس جمهور در جلسه هیات دولت همه دستگاه‌های دولتی، وزرا و سازمان‌ها را مامور کرد که تمام قد بعد از اتمام برنامه‌های اربعین، پای کار برنامه‌های آخر صَفَر بیایند و با انسجامی که در مجموعه دولت برای موضوع ایجاد شده در کنار مردم باشند.

منبع: ایرنا

510391