محموله غیر مجاز شیره گیاه باریجه در شهرستان تفرش کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: محموله غیرمجاز شیره گیاه باریجه توسط نیروهای یگان منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان کشف و ضبط شد.
تصویر محموله غیر مجاز شیره گیاه باریجه در شهرستان تفرش کشف شد

به گزارش پرسون از مرکزی ، مجتبی مومن رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت : این محموله به وزن ۳۰۰ کیلوگرم شیره گیاه دارویی باریجه توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری مامورین نیروی انتظامی پاسگاه بازرجان کشف شد.

وی ادامه داد: این محموله در ارتفاعات کوه امجک تفرش، محل بهره‌برداری باریجه در شهرستان تفرش، کشف و ضبط شد و ضمن تشکیل پرونده، برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش ارزش شیره گیاه کشف شده در این شهرستان را سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پس از طی مراحل قضایی، شیره این گیاه به صورت مزایده فروخته و منابع حاصل از آن به خزانه دولت واریز می شود.

مومن خاطرنشان کرد: گیاه باریجه جزو اقلام مجاز مشروط بوده و برداشت و حمل این گیاه نیازمند دریافت مجوز قانونی از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی داشته و بهره‌برداری و حمل بدون مجوز این گیاه دارویی و صنعتی، جرم محسوب می‌شود

414602