در استان مرکزی؛

سند تک برگی یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از اراضی ملی صادر شد

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: سند تک برگی (کاداستر) یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان در دولت دوازدهم صادر شد.

تصویر سند تک برگی یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از اراضی ملی صادر شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، هادی نکویی روز سه شنبه افزود: از مجموع ۲ هزار ۸۰۰ پلاک اراضی استان مرکزی به مساحت یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار، ۲ هزار و ۴۲۳ پلاک به مساحت یک میلیون و ۸۷۰ هزار هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک استان مرکزی تحویل شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۳۷۶ پلاک استان مرکزی به مساحت یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در سامانه شمیم ثبت اسناد و املاک تثبیت شده که از این میزان، سند تک برگی یک هزار و ۹۱۶ پلاک صادر شده‌ است.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: امید می‌رود که سند تک برگی تمامی اراضی ملی استان تا پایان اردیبهشت ماه امسال صادر و طرح کاداستر در این استان به‌صورت کامل اجرا شود.

نکویی گفت: استان مرکزی با صدور سند تک برگی این میزان از اراضی ملی استان رتبه برتر را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌ است.

وی ادامه داد: رفع تداخل اراضی ملی و موات، ورود اطلاعات تمامی پرونده‌های اجرای قانون پلاک‌ها در سامانه زمین، پاسخگویی به استعلاماهادر سامانه سامط از طریق دفاتر پیشخوان دولت و ورود تمامی اطلاعات اسناد در سامانه سادا و سیماب دستور کار این اداره قرار دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

285113