مهارت افزایی دانشجویان بوشهری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دانشجویان استان بوشهر برای فعالیت‌های دانش‌بنیان مهارت‌افزایی می‌شوند.
تصویر مهارت افزایی دانشجویان بوشهری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان بوشهر اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور تربیت، آماده سازی و ارتقا دانش مهارتی منابع مورد نیاز و اجرای طرح ملی ارتقا شایستگی دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد رفع نیاز بازار کار استان به نیروی متخصص و کارآمد منعقد شد.

وی با تاکید بر اهمیت ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان افزود: آموزش‌های مهارتی در توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برای دسترسی به مهارت‌های روز نقش مهمی دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز استان به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی اضافه کرد: نیاز سنجی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش شغل و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و مهارتی با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین در راستای تقویت شایستگی‌های عمومی، تخصصی و فنی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

دراهکی به آموزش هیبریدی (آموزش‌های تلفیقی و فراگیر) اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از فعالیت‌ها در آینده باید از رهگذر فعالیت‌های دانش‌بنیان عبور کند تا شاخص مهارت در کنار فعالیت‌های علمی و دانشگاهی نهادینه شود. توأم کردن ایام تحصیل با مهارت آموزی، منشأ اشتغال زایی برای کشور خواهد بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر همکاری در تهیه اطلس مشاغل، بازنگری استانداردهای آموزشی، صدور مجوز ایجاد مرکز توسعه شایستگی‌های دانشجویان، انجام فعالیت‌های پژوهشی، تدوین پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، فراهم سازی زمینه حضور دانشجویان برای گذراندن واحدهای کارگاهی، آزمایشگاهی و کارورزی و ارائه مشاوره شغلی به دانشجویان را از برنامه‌های مهم طرفین در اجرای این تفاهم نامه دانست.

413744