کارمندان به درد نخور چه ویژگی هایی دارند؟

یک کارمند به درد نخور از همان اول، خودش را نشان می دهد و با خواسته های بیجا و عملکرد افتضاح، بیانگر نالایقی خود برای مجموعه شماست.
تصویر کارمندان به درد نخور چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش پرسون، استخدام کردن یک کارمند یکی از معضلات بزرگی است که هر شرکتی با آن روبرو می شود. در برخی از مواقع استخدام کارمند خوب کار آسانی نیست وهمین امر مدیران شرکت را ترغیب می کند تا با ویژگی های کارمندان به درد نخور آشنا شوند وشرکتشان را از چالش های بزرگی نجات دهند. اگر قصد استخدام کارمند جدیدی را در شرکت خود دارید بهتر است دست نگه دارید و قبل از استخدام این ویژگی ها را درباره کارمندان به درد نخور در این بخش بخوانید.

ویژگی کارمندان به درد نخور و نالایق

گاهی اوقات مدیران شرکت کارمندانی را استخدام می کنند که تمامی مراحل مصاحبه را به خوبی پشت سر گذاشته است اما در همان ابتدا در می یابند این کارمند هیچ شباهتی به کسی که استخدام نموده اند، ندارد. اما از کجا متوجه می شوید در استخدام نیروی جدیدتان اشتباه کرده اید؟ از کجا متوجه می شوید که پرچم های قرمز رنگ به نشانه اشتباهات شما به اهتزاز درآمده اند؟

در ابتدا باید مشکلات واضح و متداول مانند ناسزاگویی، اعمال غیرقانونی و غیراخلاقی را از پرچم های قرمز مربوط به تصمیم گیری های اشتباه تان تشخیص دهید. همانطور که«شانی ماگاسکی می گوید:"آن ها پرچم های قرمز نیستند بلکه بیشتر شبیه چوب بیسبالی هستند که به سرتان ضربه می زند. برای همین باید سریعا اقدام کنید یا این که همه چیز را متوقف کنید."

در ادامه این مطلب به 5 مورد بسیار مهم اشاره می کنیم که بیان گر اشتباه شما در خصوص استخدام نیروی جدید هستند.

به سرعت تقاضای زمان استراحت می کند

اگر فرد تازه استخدام شده درباره تعطیلات از پیش برنامه ریزی شده برای ماه آینده صحبت می کند، نشانه دیگری از کارمند به درد نخور است زیرا قبل از این که پیشنهاد شما را قبول کند برنامه سفر را تنظیم کرده بوده است و صداقت ندارد.اگر نیروی کار شروع به تخلیه اطلاعات در زمانی که باید ارزش، اعتبار و تعهد واقعی خود را نشان دهد، می کند پرچم قرمز به دست گرفته است.

کارمند زمان کاری خود را با گوشی و شبکه های اجتماعی می گذارند

اگر نیروی جدید استخدامی در زمان کار کردن مشغول چت و چک کردن شبکه های اجتماعی بود مطمئن باشید که علامت هشدار بالا رفته است. اگر کارمند جدید شما در هفته اول در حال چت کردن است مطمئن باشید در ساعت کاری، چیزهایی را انجام می دهد که ربطی به کار و محیط کار ندارد.

به جای شروع کار، صحبت می کند

برخی از نیروهای تازه استخدام شده به جای شروع به کار درباره کارهایی که قرار است انجام دهند صحبت می کنند زیرا شما فردی را استخدام کرده اید که کارش را انجام دهد، نه این که درباره انجام آن صحبت کند.آن ها از انجام دادن و آغاز کار ترس و تردید دارند و برای انجام کارشان از کسی کمک نمی گیرند و علامت خطر را برای ما به اهتزاز در می آورند.

دنبال ترفیع پست است

وقتی نیروی استخدامی جدید درخصوص فرصت رشد بعدی سوال می کند در حقیقت پرچم قرمز را به حرکت درآورده است زیرا ترفیع پست و مقام با گذشت زمان به دست می آید و کارمندان جدید برای به دست آوردن آن باید با ساختار، فرهنگ، نوع کار و سایر افراد مجموعه آشنا شوند و سپس ترفیع بگیرند.اگر کارمند استخدامی آن به اندازه کافی صبور نباشد می تواند نتیجه کاملا متفاوتی در پی داشته باشد.

کارمند به درد نخور دائما تقاضای کمک دارد

اگر کارمندی زمان کافی برای وظیفه ای که به او محول شده تخصیص ندهد پرچم قرمز را به اهتزاز درآورده است. این کارمندان دائما تقاضای کمک دارند و رفتار و کارایی این کارمندان تازه استخدام شده با تجربه ای که در زمان مصاحبه و استخدام ارائه می شود منافات دارد و در تضاد است.

با این کارمندان به درد نخور چه باید کرد؟

اگر در استخدام نیروی جدید و بررسی عملکرد او با هر یک از این موارد مواجه شدید سریعا آن را حل کنید قبل از اینکه آسیبی به شما برساند. با نیروی کارتان صحبت کنید و نظر او درباره شغلش را بپرسید و مشاهدات خود را با او درمیان بگذارید و برای کارهایش از او علت بخواهید. ما هیچ گاه نمی توانیم انتظار داشته باشیم که نیروی جدید از هر نظر کامل و بی نقص باشد. اما می توانیم انتظار داشته باشیم که انتقادها را بپذیرد، و نسبت به کاری که انجام می دهد ایمان و اعتقاد داشته باشد.

مختصری در مورد کارمندان خوب از نظر اسلام

کارمند خوب از نظر اسلام علاوه بر رعایت تقوی الهی نگاه ارزشی به کاردارد.

امام علی(ع) می فرماید:خداوند متعال کسی را که دارای حرفه و شغل و امانتدار است را دوست دارد.

امام صادق (ع) می فرماید:کسی که برای خانواده اش کسب روزی کند مانند مجاهد فی سبیل ا.. است.

پیامبر (ص) می فرماید:کارمند خوب کسی است که کار خود با متقن انجام دهد چون به همان اندازه که در دین اسلام انسان از اهمال در کار نهی شده به همان اندازه به دقت و اتقان در انجام کار توصیه و سفارش شده است. پرهیز از شتاب زدگی، حضور به موقع در محل کار و موکول نکردن کارهای مردم به اوقات دیگر، از مصادیق رعایت تقوای کاری و اداری است.

412150