صفر تا صد راهنمای خرید تشک طبی برای دیسک کمر

در صورتی که به دلیل دیسک کمر و کمر درد به دنبال یک تشک طبی مناسب برای خواب راحت شبانه میگردید، اینجا نحوه انتخاب تشک مناسب شما را آموزش خواهیم داد.
تصویر صفر تا صد راهنمای خرید تشک طبی برای دیسک کمر

به گزارش سایت خبری پرسون، با افزایش سن، با وارد شدن ضربه سنگی، با انجام فعالیت و ورزش های سنگین و غیر اصولی و یا با استفاده از تشک و بالش های نامناسب در دراز مدت، ممکن است کمر درد و دیسک کمر گریبانگیر شما شده باشد. برای رفع و کنترل درد کمر، علاوه بر مشاوره‌های پزشکی و انجام حرکات تقویتی کمر و گردن با مشاوره فیزیوتراپ، شما باید به فکر جایگزین کردن کالای خواب طبی در بستر خود باشید. اینجا ما آنچه باید برای انتخاب تشک طبی مناسب به آن توجه کنید را به شما آموزش خواهیم‌داد.

بسیاری از کارشناسان موافقند که تغییر در سبک‌زندگی نیز می‌تواند مزایای فوق العاده ای را در تسکین درد و کمک به تسریع دوره بهبود دیسک کمر به همراه داشته باشد. اگر حتی علائم کوچکی از بیماری دژنراتیو دیسک در شب را تجربه می‌کنید، باید روی خرید تشک طبی برای تخت خواب خود سرمایه‌گذاری کنید.

انتخاب تشک مناسب دیسک کمر

تشک طبی چه تشکی است؟

با توجه به عدم وجود استاندارد معینی برای شناخت تشک طبی، باید اطلاعات لازم برای کشف بهترین نمونه را بیاموزید. تشک طبی (Medical mattress) با ساختار و جنس بکار رفته در آن (عموما لاتکس، مموری فوم و فنر پاکتی) باید بتواند علاوه بر توزیع فشار بدن روی تشک، تراز بودن ستون فقرات و گردن را حفظ‌کند. تشک طبی در اصل برای مراکز درمانی، خانه سالمندان و بیمارستان ها تولید شده اند، اما به دلیل مزایای آن در حفظ سلامتی و کاهش درد های مفاصل و عضلات، به یک کالای خانگی در منازل تبدیل شده‌اند.

قطعا تشک طبی از تشک‌های پنبه ای و فنر متصل قدیمی تخت خواب محکم‌تر است، اما لزوما هرچه تشک سفت‌تر باشد طبی نیست! تشکی مناسب است که با توجه به وزن و مدل خوابیدن شما، بتواند با شکل بدن شما فرم گرفته، ستون فقرات را تراز کرده و فشار را به حداقل برساند. در نتیجه تشک های خیلی سفت نیز از دسته تشک‌های طبی مناسب خارج هستند.

عوامل کلیدی برای یافتن تشک طبی مناسب دیسک کمر

اگر می‌خواهید سطح تمرکز خود را افزایش دهید، خلق و خوی خود را بهبود بخشید و انرژی خود را در طول روز افزایش‌دهید، درد دیسک کمر را تسکین دهید، به خواب خوب شبانه نیاز دارید. یک تشک طبی باکیفیت می‌تواند به کسانی که به دلیل بیماری دیسک کمر، از مشکلاتی مانند این رنج می‌برند کمک کند. در این راهنمای خرید تشک طبی مناسب دیسک کمر، چهار فاکتور اصلی زیر را در نظر داشته باشید:

میزان سفتی تشک دیسک کمر

در گام اول انتخاب تشک طبی باید استحکام آن را بسنجید

قطعا به عنوان یک ایرانی، حداقل یک بار تشک های پنبه ای یا تشک های فنری سنتی را که بچه روی آن بالا و پایین میپرند را لمس کرده‌اید؛ این موارد کاملا نرم هستند و جهت استفاده به عنوان تشک طبی مناسب نیستند.

از زاویه دیگر؛ تشک‌های خیلی سفت نیز که وزن زیادی دارند، برای گمراه کردن شما و سوء استفاده از بازار طراحی شده‌اند. اگر با خوابیدن روی این تشک ها، تفاوت را بین آن و خوابیدن روی زمین سفت حس با یک پتو حس نکردید، این تشک نیز نباید به اتاق خواب شما راه پیدا کند.

شما به عنوان فردی که دیسک کمر یا کمر درد دارد، باید نمونه ای را انتخاب کنید که سفتی متوسط داشته باشد. یعنی بدن تا حدی در تشک فرو رود که ستوان فقرات تراز و صاف شود و فشار وار شده به آن، به حداقل برسد. البته بخشی از نرمی و سفتی تشک نسبی است و برخی تشکی را سفت حس می‌کنند و برخی نرم تر. به هر حال بدن شما باید روی تشک راحت باشد.

چنانچه بین دو گزینه نزدیک به هم به لحاظ استحکام گیر‌کرده‌اید؛ اگر وزن شما بیش از 90 کیلوگرم است و عموما به پشت دراز می‌کشید، نمونه سفت تر را انتخاب‌کنید. اما اگر وزن شما کمتر از 90 کیلوگرم بوده و عموما به بغل می خوابید، نمونه نرم‌تر را در اولویت قرار‌دهید.

بهترین جنس و برند تشک برای دیسک کمر

در گام دوم باتوجه به قیمت و برند تشک طبی، از کیفیت و طول عمر آن مطمئن شوید

زمانی که تشک طبی خود را خریداری می‌کنید، باید به سراغ تشکی بروید که طول عمر آن بیشتر از حد متوسط (8 سال) باشد. برای پاس کردن این مرحله در نمره قبولی، به دنبال تشک‌های مموری فوم، لاتکس و یا هیبریدی (فنر منفصل) باشید. این نوع تشک ها و بخصوص تشک‌های لاتکس، به دلیل با بهترین و پر دردسر ترین تکنولوژی‌های روز ایجاد می‌شوند و مقاومت بالایی دارند.

نکته جذاب فقط به تحمل و مقاومت بالای تشک ختم نمی‌شود. این نوع از تشک های طبی می‌توانند این مقاومت و خواص طبی خود را برای بیش از 10 سال حفظ کنند. تشک های فوم لاتکس با انجام مراقبت‌های لازم، می توانند تا بیش از 15 سال، یک تشک ایده آل برای دیسک کمر و کمر درد باشند.

انتخاب تشک از برند‌های مطرح که دارای استاندارد بین المللی باشند نیز می‌تواند به شما به عنوان یک راهنمای بسیار موثر، در انتخاب تشک طبی دیسک کمر کمک کند. برند‌های آلمانی مثالی از تولیدی های موفق در این زمینه هستند.

با توجه به کمیاب بودن برند‌های خارجی تشک تخت خواب؛ جهت خرید تشک طبی و محصولات استاندارد خواب می‌توانید از مجموعه کالای خواب ژرمن کالا به آدرس اینترنتی زیر استفاده‌کنید:

https://www.germankala.ir/دسته-محصولات/کالای-خواب

در گام سوم به سایز تشک و سازگاری آن با تخت خواب یا زیر تشک خود دقت کنید

باید بگوییم بهترین کالای خواب برای افرادی که دچار بیماری دیسک دژنراتیو و کمر‌درد هستند، داشتن کفی تختی است که دارای پایه قابل تنظیم باشد. این به این دلیل است که بالا بردن قسمت بالایی بدن شما در حدود 10 تا 15 سانتیمتر با زیر تشک مناسب، می تواند علائم بیماری دیسک کمر را کاهش دهد. همچنین بهتر است تشکی را خریداری کنید که کمتر از 30 سانتیمتر ضخامت داشته‌باشد تا مطمئن شوید که به اندازه کافی انعطاف‌پذیر خواهد‌بود (22 تا 25 سانتی متر ایده آل است).

در انتخاب زیر تشکی نیز دقت کنید که از مدل‌های با کیفیت و جک‌دار استفاده کنید. کفی های چوبی با چوب بامبو علاوه بر طولعمر بالا و مقاومت مناسب، بی صدا و کاملا مناسب هستند. تنظیم آنها به صورت دستی باشد یا برقی، تفاوتی ندارد و هر دو می‌تواند در کاهش درد دیسک کمر و توزیع فشار بدن مناسب باشند. البته استفاده از زیر تشک ها کاملا شخصی می‌باشد و در صورت خرید تشک طبی مناسب، اجباری به استفاده از آنها ندارید.

سایز و ضخامت مناسب تشک دیسک کمر

در گام چهارم و آخرین فاکتور، به قیمت و ضمانت تشک دقت کنید

با توجه به قیمت بالاتر تشکهای استاندارد طبی از برند های معتبر، باید یک پیشنهاد گارانتی وجود داشته‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم از مواردی که حداقل 5 سال گارانتی تعویض و ضمانت اصالت و سلامت هنگام تحویل دارند، استفاده‌کنید.

در رابطه با قیمت تشک طبی باید بگوییم با توجه به نرخ بازار در سال 1401، قطعا باید مبلغی بیش از 10 میلیون تومان برای یک گزینه یک نفره در نظر بگیرید؛ مگر اینکه تخفیفات و جشنواره های فروش، شانس شما را برای خرید ارزان تر بالا ببرد. در غیر اینصورت مبالغ کمتر، قطعا کیفیت کمتری ارائه می‌دهند.

در نهایت از دیگر ویژگی هایی که برای خرید بهترین و راحت ترین تشک طبی مناسب دیسک کمر می توانید به آنها توجه کنید تا بتوانید علاوه بر تسکین درد کمر، خواب آرامی داشته باشید، موارد زیر است:

  • داشتن قابلیت گردش هوا
  • داشتن خطوط دفع الکتریسیته بدن
  • داشتن محافظ تشک
  • داشتن کاور‌های ضد‌حساسیت و ضد‌باکتریال

411540