مرکز مردمی نفس به زودی در‌ شیراز راه‌ اندازی‌ می‌شود

رییس بسیج جامعه پزشکی شبراز گفت: برای جلوگیری از سقط‌ جنین‌ بی مورد به‌زودی مرکز مردمی نفس‌ در شیراز راه‌اندازی می‌شود.
تصویر مرکز مردمی نفس به زودی در‌ شیراز راه‌ اندازی‌ می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حسین صمصامی امروز‌ در نشست خبری افزود: به زودی مرکز مردمی نفس برای نجات فرزندان سقط راه‌اندازی می شود.

وی خاطر‌ نشان‌ کرد: بر‌ اساس رهنمودهای مقام معظم‌ رهبری مبنی بر‌ اینکه با‌ سقط جنین آینده وحشتناک و دهشتناک روبه‌رو شده و بر اساس آمار و اطلاعات به گونه سقوطی در‌ پرتگاه جمعیت قرار داریم.

وی خاطر نشان کرد: در‌ اوایل‌ سال 60 رشد سالانه تولد 6.8 در‌صد بوده‌ و اکنون به 1.7 رسیده است و نیز آمار سقط جنین روزی هزار‌ نفر در کشور‌ که‌ با احتساب این تعداد 2 درصد سقط‌ خود به خودی و 3 درصد‌ درمانی است.

وی تصریح کرد: نرخ جایگزینی 2 نفر حدود 2.3 درصد برای مردها است که هم اکنون این رقم به 1.7 رسیده اگر به 3 و یا 1.5 برسد به‌ پرتگاه جمعیت سقوط‌ می‌کنیم.

رییس بسیج جامعه پزشکی بیان داشت: اگر نرخ جمعیت 1.7 باشد پیش‌بینی‌ می‌شود در‌ سال هزارو 480 جمعیت‌‌ به 32 میلیون‌ برسد که بیشترین را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی‌ در‌ مورد طرح ایران جوان بمان ابراز داشت: بسیج جامعه پزشکی در یک سال گذشته به گونه عملیاتی گام‌های مؤثر و تعیین‌ کننده‌ای در‌ پیشگیری از‌ این معضل سقط جنین برداشته است.

این مسئول افزود: مسائل اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، باورهای غلط فرهنگی عوامل‌ اصلی‌ در سقط جنین است‌ اگر نتوانیم از این چالش عبور کنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

410934