لغو مسابقات فوتسال بانوان جای تاسف دارد

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه امسال در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فوتسال بانوان دیده نمی شود و نمی دانم که چرا این رقابت ها لغو شده است که جای تاسف دارد. نامه نگاری لازم در این زمینه صورت گرفته اما به سرانجامی نرسیده است.
تصویر لغو مسابقات فوتسال بانوان جای تاسف دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، میرشاد ماجدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی استعدادیابان فوتسال حضور یافت.

وی در سخنان خود ضمن خیرمقدم به حاضرین در این دوره گفت: با تک تک عزیزان و بزرگانی که در این دوره حضور دارند خاطره های بسیار خوبی دارم. از اصولی تشکر می کنم که این دوره را برگزار کرده تا با به روز رسانی دانش شما عزیزان، شاهد رشد و موفقیت بیش از پیش فوتسال کشور باشیم. 30 سال پیش در استعدادیابی فوتبال شاگرد استاد ناصر صالح بودم. همچنین وجود علی تارقلی زاده که آسیا باید به او افتخار کند و متاسفم برای فوتبال و فوتسال آسیا که این نگین ارزشمند را از دست داده است. وی برای همه ما باعث افتخار است.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در واقع حضور این عزیزان برای فوتسال بسیار تاثیر گذار و اثر بخش بوده و هر کسی رئیس فدراسیون فوتبال باشد باید از این سرمایه ارزشمند برای فوتسال کشور استفاده کند. همچنین حسین شمس عزیز و علی صانعی که سال ها افتخار حضور و همکاری را با هم داشتیم. علی رعدی معلم اخلاق فوتسال است و باید از این عزیزان بهترین استفاده را در زمینه رشد و توسعه رشته فوتسال داشته باشیم.

ماجدی ادامه داد: کار بسیار خوبی که ده ماه پیش در بحث استعدادیابی در فوتبال شروع کردیم و خروجی آن قهرمانی تیم ملی فوتبال جوانان و نوجوانان پسران و نایب قهرمانی تیم ملی فوتبال بانوان بود. باید در فوتسال هم این امر انجام شود. بر اساس الگویی که در اسپانیا پیاده می شود بین سال های 2022 تا 2026 چهار سال برنامه ریزی می کنند تا ۱۰هزار استعداد را مورد شناسایی و ارزیابی قرار بدهند ، در اینجا اعلام می کنم. توانستیم نزدیک به ۳۰ هزار بازیکن زیر ۱۶ سال و زیر ۱۹ سال در بخش پسران و‌ دختران را شناسایی کنیم و از بین همین نفرات حدود 70% ترکیب تیم های ملی ما شکل گرفت که شاهد موفقیت و درخشش این تیم ها هستیم.

وی اظهار داشت: در فوتبال برگه های استعدادیابی جداگانه ای برای شهرستان ها، استانها و کشور طراحی کردیم. در فوتسال این ضریب مطمئنا بالاتر است و به عنوان سرپرست فدراسیون این قول را می دهم هر برنامه ای که کمیته فوتسال در زمینه استعدادیابی ارائه دهد، همانند فوتبال تمام هزینه ها از جمله البسه، هزینه ایاب و ذهاب را با وجود همه مشکلات و کمبودهای مالی، فدراسیون تامین می کند. چون استعدادیابی برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال سرپرست این مجموعه تصریح کرد: متاسفانه امسال در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فوتسال بانوان دیده نمی شود و نمی دانم که چرا این رقابت ها لغو شده است که جای تاسف دارد. نامه نگاری لازم در این زمینه صورت گرفته اما به سرانجامی نرسیده است. قصد داریم به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد میزبانی ایران در مسابقات جام باشگاههای فوتسال بانوان آسیا را بدهیم و بدون شک تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد، هرچند می دانیم به دلیل تحریم ها هزینه برگزاری را پرداخت نمی کنند اما این رویداد برای ما اهمیت دارد و از برگزاری آن حمایت می کنیم.

منبع: فارس

410474