ویروس فلج اطفال در فاضلاب کشف شد

محققان آمریکایی می گویند، ویروسی که باعث فلج اطفال می‌شود در فاضلاب شهر نیویورک یافت شده است
تصویر ویروس فلج اطفال در فاضلاب کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند: ویروسی که باعث فلج اطفال می‌شود در فاضلاب شهر نیویورک یافت شده است که نشانه دیگری است مبنی بر اینکه این بیماری که در یک دهه گذشته در ایالات متحده دیده نشده بود، بی سر و صدا در بین افراد واکسینه نشده در حال گسترش است.

فلج اطفال یک بیماری ویروسی مسری است که در شدیدترین حالات این بیماری باعث آسیب دیدگی عصب شده که می‌تواند منجر به فلج، سختی در تنفس و گاهی اوقات مرگ شود.

مقامات بهداشتی شهر، ایالت نیویورک و دولت فدرال گفتند که وجود ویروس فلج اطفال در فاضلاب شهر حاکی از گردش محلی ویروس است. مقامات از والدین خواستند تا فرزندان خود را در برابر این بیماری بالقوه کشنده واکسینه کنند.

اشوین واسان، کمیسر بهداشت شهر نیویورک گفت: «خطر برای ساکنان نیویورک واقعی است، اما دفاع بسیار ساده است؛ واکسن فلج اطفال به راحتی مانع شیوع بیماری شود؛ با شیوع فلج اطفال در جوامع ما، هیچ چیز ضروری‌تر از واکسینه کردن کودکانمان برای محافظت از آنها در برابر این ویروس نیست، و اگر شما یک فرد بزرگسال واکسینه نشده یا ناقص واکسینه شده‌اید، لطفاً واکسن بزنید. فلج اطفال کاملا قابل پیشگیری است و آن ظهور باید فراخوانی برای اقدام برای همه ما باشد».

410260