فوت و فن خرید حرفه ای لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی به علت تقلبی بودن برخی از این لوازم و بودن برندهای مختلف در بازار یکی از مشکل ترین کارهاست و شما باید فوت و فن خرید لوازم خانگی را بیاموزید.
تصویر فوت و فن خرید حرفه ای لوازم خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، خرید لوازم خانگی به علت تنوع زیاد آن ها و بودن لوازم خانگی تقلبی و برندهای مختلف یکی از سخت ترین کارها است .قبل از خرید لازم است که لوازم های خانگی را از نظرعملکرد، اندازه، کاربرد و کیفیت با یکدیگر مقایسه کنید و لوازم خانگی مرغوب را بتوانید از لوازم تقلبی تشخیص دهید.در این بخش درباره انتخاب لوازم خانگی شما را راهنمایی خواهیم کرد که بتوانید لوازم خانگی با کیفیت انتخاب کنید.

رازهای خرید لوازم خانگی باکیفیت

لوازم خانگی و چگونگی مصرف انرژی

میزان بهره وری انرژی ازعوامل مهم در هنگام خرید لوازم خانگی می باشد که در لوازم مختلف خانگی با یکدیگر متفاوت است . بهره وری انرژی در لوازم خانگی انواع مختلفی دارد. دربرخی از لوازم خانگی از برق و برخی از گازبه عنوان انرژی استفاده می شود که در مقایسه با یکدیگرگاز منبع ارزان قیمت تر و مقرون به صرفه تری است و کارایی بهتری دارد مانند خشک کن، آب گرمکن و بخاری های گازی که نوع برقیشان بهتر عمل می کنند. قبل ازخرید لوازم خانگی گازی ، در صورت لزوم به شرکت گاز زنگ بزنید و با آنها مشورت کنید و با ایجاد شرایط لازم این لوازم خانگی مفید را به خانه خود بیاورید.

در خرید لوازم خانگی برچسب انرژی را فراموش نکنید

بر روی لوازم خانگی بر چسب های انرژی نصب شده است که میزان انرژی مصرفی را مشخص می کند و شما با توجه به آن می توانید لوازم خانگی کم مصرف انتخاب کنید بنابراین توجه به برچسب انرژی لوازم خانگی از فاکتورهای مهم در خرید این وسایل است .

ابعاد لوازم خانگی

یکی از مسائل مهم در خرید لوازم خانگی توجه به اندازه لوازم خانگی است که باید نسبت به محل قرار دادن این وسایل انتخاب شود زیرا آشپزخانه برخی خانه ها فضاهای معین شده ای برای قرار دادن لوازم خانگی دارد که اگر متناسب با این فضا ها انتخاب نشود در چیدمان دچار مشکل می شوند.

هماهنگ بودن انرژی مصرفی با ابعاد دستگاه

یکی از مهم ترین نکات در خرید لوازم خانگی انتخاب این وسایل برحسب میزان انرژی مصرفی دستگاه با ابعاد و اندازه آن است.

از دیگر مسائل تاثیرگذاردرخرید لوازم خانگی میزان سرعت آن وسیله در جریان و انتقال انرژی است. در صورتی می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید که انرژی حاصله با ابعاد دستگاه هماهنگ بوده و دستگاه شما اندازه ی کوچکی داشته باشد .مسئله ذکرشده در صورتی تاثیر چند برابر دارد که با سرعت بالای انتقال انرژی همراه باشد به عنوان نمونه دستگاه ماکروویو کاربرد فراوانی داشته و مناسب است.

توجه به آپشن ها با توجه به نیازخود

برخی از آپشن هایی که لوازم خانگی دارا هستند، در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می رسند و باعث می شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می شود که بسیاری از این آپشن ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی گیرد. پس فریب تجملات و آپشن های لوکس و کم کاربرد را نخورید و وسیله ای را بخرید که آپشن های آن مورد نیازتان باشد.

خرید از برند های مطمئن

معتبرترین لوازم خانگی در واقع گران قیمت ترین آنها نیستند. برندهای زیادی هستند که در قبال ارائه بهترین قیمت بهترین امکانات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. در میان برندهای معتبر ، برندهای داخلی نیز پیشرفت های زیادی را داشته به طوری که بسیاری از محصولات آنها کیفیت خوبی دارند.

وجود گارانتی و گفتگو با فروشنده

بعضی افراد برای خرید لوازم خانگی به وجود گارانتی اکتفا نموده اما این نکته را فراموش نکنید که قبل از خرید با فروشنده گفتگو کرده و از تجربیات او استفاده کنید .از موارد استفاده محصول آگاه شوید و هر سوالی که درمورد کارایی محصول دارید از او بپرسید.

توجه به نیازهای خانه و خانواده

به نیازهای خانواده خود فکر کنید. اگر از یک وسیله به ندرت استفاده می کنید و خانواده کم جمعیتی دارید می توانید به سراغ خرید لوازم خانگی ارزان تر و جمع و جور بروید.وسایل خانگی خود را با توجه به نیازتان انتخاب کنید مثلا اگر کم جمعیت هستید لازم نیست یخچال شما فضای زیادی داشته باشد.

توجه به سر و صدای لوازم خانگی

از جمله نکات دیگری که باید توجه کنید مقایسه درصد سر و صدای لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و جارو برقی است . توجه کنید که جارو کردن خانه با صدای کم جارو برقی لذت بیشتری دارد هنگام انتخاب لوازم خانگی برای آرامش و آسایش بیشتر لوازم خانگی کم صداتری را انتخاب کنید.

توجه به میزان بودجه ی خود

اگر از آن دسته از افرادی هستید که هر دفعه وسایل منزل خود را عوض می کنید، به دنبال خرید لوازم خانگی مدرن تر و گران قیمت تر نباشید. قبل از خرید بودجه خود را برای خرید لوازم خانه مشخص کنید، نگران نباشید در هر بازه ی قیمتی، برند ها و مدل های متنوع لوازم خانگی با کیفیت یافت می شود.

توجه به نظرات خریداران

هنگام خرید لوازم خانگی به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید و فریفته تبلیغات نشوید بلکه رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. قبل از خرید یک وسیله نظر سایر خریداران یک کالای مشخص را بپرسید حتی می توانید در تاپیک ها و گروه های گپ و گفت وگو در فضای مجازی درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید.

فروش های فصلی

برخی فروشندگان لوازم خانگی در زمان های معینی اقدام به فروش های فصلی می کنند و اجناس خود را ارزان تر می فروشند. اگر به دنبال جایگزین کردن وسایل قدیمی خود هستید این فروش ها را دنبال کنید.

درخواست فاکتور

برای خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بالا اگر فروشنده ادعا می کند کالایی ویژگی های منحصربه فرد و تضمین شده ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند. این کار سبب می شود در صورتی که برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید.

چانه بزنید

هنگام خرید وسایل خانه شروع به مذاکرده و چانه زنی کنید تا بتوانید قیمت را کاهش دهید در غیر اینصورت سعی کنید امتیازهای دیگری از فروشنده بگیرید.

نکته:

در خرید لوازم خانگی برقی آشپزخانه به قدرت و توان مصرفی، ظرفیت دستگاه، جنس و کیفیت قطعات داخلی به کار رفته ، کلید روشن و خاموش شدن اتوماتیک، گارانتی محصول و … اهمیت بدهید.

409721