برگزاری مذاکرات لغو محاصره غزه بدون هیچگونه تاخیر

دبیر کل سازمان ملل متحد از اعلام آتش بس در نوار غزه و توقف درگیری ها استقبال کرد.
تصویر برگزاری مذاکرات لغو محاصره غزه بدون هیچگونه تاخیر

به گزارش سایت خبری پرسون، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از آتش بس در نوار غزه استقبال کرد و از طرفین خواست که به آن احترام بگذارند.

همچنین گزارشگر ویژه سازمان ملل در فلسطین گفت که آتش بس گامی در مسیر درست برای توقف خونریزی است و ما خواستار احترام به آن هستیم.

وی افزود: باید همه مجروحان مداوا شوند و اجازه ورود کمک های انسانی به نوار غزه داده شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در فلسطین تاکید کرد که باید مذاکرات لغو محاصره غزه بدون هیچگونه تاخیر برگزار شود.

پیش از این نیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از این سازمان خواست تا در مورد نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی تحقیق کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد اراضی اشغالی فلسطین می‌گوید حملات هوایی چند روز گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه نه تنها غیرقانونی بلکه غیرمسئولانه بود.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل که یک کارشناس مستقل مسئول نظارت بر نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و ارجاع آن به سازمان ملل است، از این نهاد بین المللی خواست تا بررسی کند که آیا قوانین بین المللی در غزه نقض شده است یا خیر؟

گفتنی است، رژیم صهیونیستی از روز جمعه پنجم آگوست حمله جدیدی را به غزه آغاز کرده است که طی آن شماری از فلسطینی‌ها ا زجمله فرماندهان گردان های قدس را به شهادت رسانده و مناطق مسکونی را آماج حملات خود قرار داده است. تاکنون بر اثر این جنایات بیش از ۴۰ فلسطینی شهید و ۳۱۱ نفر هم زخمی شده اند.

409377