افتتاح اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی تهران

به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، در مردادماه، اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی کلان‌شهر تهران درمنطقه ۱۵ افتتاح شد و قرار است تا پایان ۱۲ مرکز فعالیت خود را آغاز کنند.
تصویر افتتاح اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد احمدی صدر درباره راه‌اندازی اولین مرکز کارآفرینی اجتماعی در تهران گفت: این مرکز در زیربنایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع، با دارا بودن بیش از ۱۴ فضای آموزشی، توان‌افزایی و تولیدی برای کارآفرینان، کارجویان و افراد علاقه‌مند به فراگیری و اشتغال در مشاغل خرد با مشارکت گروه جهادی مصباح‌المبین و حضور نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

او افزود: این مرکز با نگاه و رویکرد اجتماعی در تهران ضمن ایجاد کارآفرینی و حمایت از خانواده‌های قشر هدف، خدمات مشاوره‌ای در قالب مسائل و مشکلات اجتماعی نیز ارائه خواهد داد.

احمدی صدر با اشاره به افتتاح دو مرکز دیگر اجتماعی با رویکرد کارآفرینی در شهر تهران و افزایش مراکز توسعه و تحلیل کسب و کار در تهران گفت: شهرداری تهران در گذشته سه مرکز کسب و کار داشت و اکنون به ۵ مرکز رسید و تا پایان سال ۷ مرکز دیگر افتتاح خواهد شد، بنابراین باید گفت که جمع مراکز تسهیل و توسعه کسب و کار شهر تهران به ۱۲ مرکز خواهد رسید. اگر از بروکراسی و قوانین دست و پاگیر اداری و اصلاح برخی قوانین (بند ۶ ماده ۵۵) رهایی پیدا کنیم تا پایان سال می‌توانیم بیش از ۳۰ مرکز تسهیل و توسعه کسب وکار در تهران را افتتاح و این روند را گسترش دهیم.

احمدی صدر با اشاره به ثبت ۵۶۰ مرکز کوچک در حوزه مشاغل خرد و کسب وکارهای کوچک حوزه کارآفرینی در محلات تهران و افزایش این تعداد ادامه داد: اولین مرکز ترویج، توسعه و حمایت کارآفرینی کلانشهر کشور نیز در هفته‌های آتی در منطقه ۵ افتتاح خواهد شد که این مرکز در بیش از ۳۹ موضوع در حوزه کسب و کار، ازدواج، تحصیل، روانشناسی و حقوق ضمن ارائه ی خدمات مشاوره‌ای برای تمامی شهروندان تهرانی، برای آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات مشاوره بصورت رایگان ارائه خواهد کرد.

408745