تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل

آیین استقبال از ماه محرم با تجلیل از پیرغلامان دربار حسینی در اردبیل برگزار شد.
تصویر تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مراسم که شب گذشته ۴ مرداد در مسجد اعظم اردبیل به پاس ده‌ها سال مرثیه‌خوانی، روضه‌خوانی و هدایت هیئت‌های مذهبی از پیرغلامان حسینی عبدالحسین نجارباشی، عوض قاسمی، اسماعیل علیرضایی جاهد و عسگر شاهی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به ارزش و بها ذکر یا حسین در نزد شیعیان و محبان اهل بیت اظهار کرد: این ذکر نه تنها انسان را از ظلمات نفسانی و حیوانی نجات می‌دهد بلکه اخلاق زشت او را نیز تبدیل به اخلاق نیکو و شایسته می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی تصریح کرد: سلوک معنوی انسان در این دنیا در سایه حرکت در مسیر هدایتگری خداوند متعال و اهل بیت است و مجالس امام حسین (ع) می‌تواند نقطه اتصال به حقانیت و تجلی عشق و محبت باشد.

وی مرتبه و جایگاه امام حسین (ع) و شهدای کربلا را در الگودهی برای جامعه اسلامی ارزشمند توصیف کرد و گفت: با حضور در مجلس عزای حسینی نه تنها شستشوی روح انسان و پیمودن درجه کمال را نظاره‌گر خواهیم بود بلکه این مجالس می‌تواند زمینه‌ساز عزت و عظمت امت اسلامی باشد.

امام جمعه موقت اردبیل از عزاداران حسینی خواست تا در ایام ماه محرم به دور از بدعت‌ها و کج‌اندیشی‌ها با عقلانیت و حفظ مبانی ارزشی در احیای عزای سیدالشهدا (ع) گام‌های استواری برداشته و فرصت و مجال تولید طعنه و دهن کجی به دشمنان شیعه و مکتب امام حسین (ع) را ندهند.

شهردار اردبیل نیز در این مراسم از آمادگی شهرداری برای مهیا کردن شهر در عزاداری‌های ماه محرم و صفر خبر داد و افزود: عزاداری‌های مردم حسینی اردبیل از روزهای گذشته شروع شده و آیین طشت‌گذاری نیز در ایام باقیمانده تا ماه محرم برگزار خواهد شد.

محمود صفری خاطرنشان کرد: نوزدهمین آیین استقبال از ماه محرم در حالی برگزار می‌شود که مردم حسینی و ابوالفضلی اردبیل در حرکت خودجوش و معنوی خود بار دیگر عاشقان و محبان اهل بیت را خوشحال و اسباب ناامیدی کج‌اندیشان را فراهم می‌کنند.

در این مراسم پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خطاب به نوزدهمین آیین استقبال از محرم قرائت شد.

407735