انتقاد وزیر اقتصاد از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان

وزیر اقتصاد و امور دارایی از کند بودن سرعت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان انتقاد کرد و گفت: در خصوص ابلاغ بخشی از اعتبارات سفر موانع وجودی دارد.
تصویر انتقاد وزیر اقتصاد از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون، سید احسان خاندوزی پیش از ظهر شنبه در نشست با مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران امور اقتصادی و دارایی استان گیلان در رشت با بیان اینکه با تنگنایی در حوزه مالیات مواجه هستیم، اظهار کرد: بانک مرکزی به بانک‌ها اعلام کرده که افزایش نقدینگی بیشتر از ۳۶ درصد نشود البته همین عدد نیز بالا است و باید کمتر از ۳۰ باشد.

وی تصریح کرد: بانک‌ها از طرفی باید این سقف اعلام شده را رعایت کنند و از طرفی نیز کسبه و فعالان اقتصادی نیز باید برای خرید مواد اولیه چند برابر قبل پول پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: مشکل اصلی ما این است که خروج تسهیلات برای خرید ماشین آلات و مواد اولیه بیشتر شده در حالی که توان بانک‌ها بیشتر نشده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های کشور با تنگنا و محدودیت در ارائه تسهیلات مواجه هستند، بیان کرد: برای دریافت تسهیلات باید پروژه‌ها را اولویت بندی کنیم تا پروژه‌های مهم‌تر توسط بانک‌ها حمایت شوند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه اگر توقع داشته باشیم بانک‌ها به همه درخواست‌های خرد مردم جواب بدهند امکان پذیر نیست، ادامه داد: ارائه تسهیلات به افراد بازنشسته و یا کسانی که جریان پول در حساب آنها برقرار بوده الزامی است و اگر بانکی از این کار امتناع کند تخلف انجام داده و با آن برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور بر عدم افزایش قیمت نان به عنوان قوت قالب مردم است، گفت: با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه آرد و نان در پی آن هستیم که زنجیره کارخانجات آرد تا توزیع درب نانوایی‌ها را با تعداد خرید مردم وصل کنیم و این کار به دولت امکان می‌دهد که میزان خروج آرد از شبکه توزیع را پیدا کند.

خاندوزی با اشاره به سرعت پایین پیگیری مصوبات رئیس جمهور به گیلان، گفت: اتفاقات خوبی تاکنون آغاز شده اما در خصوص ابلاغ بخشی از اعتبارت سفر، بانک‌های استان منتظر ابلاغیه رسمی بودند که بعد از برگشت به تهران سرعت بخشی به این موضوع را پیگیری می‌کنم.

وی افزود: تسهیلات سفر رئیس جمهور در دو بخش وجود داشت که یکی مربوط به تبصره ۱۸ و اشتغالزایی بود که آئین نامه‌های مربوطه ابلاغ نشده و آمادگی داریم که نامه تبصره ۱۸ گیلان را ابلاغ کنیم.

404947