به گزارش سایت خبری پرسون، عزیزالله قربانی، با اشاره به فعالیت ۱۰۰۰ شرکت صادرات محور در شهرکها که سال گذشته ۲.۷ میلیارد دلار صادرات داشتند، اظهار داشت: سهم صنایع کوچک از کل صادرات غیرنفتی کمتر از ۱۰ درصد است، چراکه بیشتر نیازهای داخلی را صنایع کوچک تامین میکنند
با توجه به اینکه بیشتر نیازهای داخلی را صنایع کوچک تامین میکنند، حجم صادرات آنها نسبت به شرکتهای بزرگ کمتر است.
وی از حمایت سازمان صنایع کوچک از ۲۱ شرکت مدیریت صادرات خبر داد و گفت: این شرکتها در حال ارائه آموزش به شرکت کوچک و متوسط هستند.
به گفته وی، از جمله مهمترین موانع صادرات برای صنایع کوچک نداشتن برند است. به همین دلیل توسعه برندسازی در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده حداقل ۳۱ برند ملی تعریف شود و صنایع کوچک در قالب این برندها صادرات کنند. چراکه صنایع به تنهایی برای این کار مشکل دارند. مقدمات این فرایند تعریف شده است.
قربانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ کنسرسیوم صادرات تشکیل شده، تصریح کرد: قرار است برندسازی به این کنسرسیومهای صادراتی منتقل شود تا شرکتها در قالب آنها بتوانند بازاریابی کنند.
منبع: مهر