درخواست طالبان از کشورهای منطقه‌: ما را به رسمیت بشناسید

گردهمایی تحت رهبری طالبان افغانستان که با حضور هزاران رهبر دینی و قومی مرد برگزار شد، روز شنبه با درخواست از دولت‌های خارجی برای به رسمیت شناختن رسمی دولت آنها خاتمه یافت.
تصویر درخواست طالبان از کشورهای منطقه‌: ما را به رسمیت بشناسید

به گزارش سایت خبری پرسون، اقتصاد افغانستان در بحران به سر می‌برد و دولت‌های غربی اعتبارهای مالی را قطع کرده و با جدیت تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند و تاکید دارند که دولت طالبان باید درخصوص حقوق بشر به ویژه برای زنان تغییر رویه دهد.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی در بیانیه‌ای گفتند: ما از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهیم تا "امارت اسلامی افغانستان" را به رسمیت شناخته، تمام تحریم‌ها را لغو کرده، دارایی‌های بانک مرکزی را آزاد کنند و از توسعه افغانستان حمایت به عمل آورند.

رهبر طالبان در روز جمعه به گردهمایی سه‌روزه بیش از ۴۰۰۰ مرد افغان پیوست و طی سخنانی به شرکت‌کنندگان بابت پیروزی طالبان تبریک گفته و بر استقلال این کشور تاکید کرد.

طالبان از اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه تمام مدارس در ماه مارس آماده فعالیت می‌شوند، عقب‌نشینی کرده و این امر انتقاد دولت‌های غربی را برانگیخت.

در سخنانی که از تلویزیون دولتی افغانستان پخش شد، گروه کوچکی از مشارکت‌کنندگان مساله آموزش زنان و دختران را مطرح کردند. سراج‌الدین حقانی، معاون رهبر طالبان و وزیر کشور افغانستان گفت که جهان خواستار یک دولت جامع و آموزش است و این مسائل زمان‌بر هستند.

منبع: ایسنا

403819