واکنش طالبان به اظهارات «امیرعبداللهیان» ؛ تلاش می‌کنیم

سخنگوی هیئت حاکمه طالبان در افغانستان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایران درباره حکومت فراگیر در این کشور گفت: حکومت ما فراگیر است اما هنوز هم در این راستان پیشرفت‌هایی نیاز دارد.
تصویر واکنش طالبان به اظهارات «امیرعبداللهیان» ؛ تلاش می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان به اظهارات حسین امیرعبداللهیان درباره تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان واکنش نشان داد.

وی گفت: نظام ما فراگیر است ولی هنوز در این راستا پیشرفت‌هایی نیاز است و تلاش می‌کنیم که پیشرفت داشته باشیم اما کشورهای دوست و همسایه و کشورهای دیگر نباید مداخله داشته باشند.

وزیر خارجه ایران طی سخنانی در دانشگاه تهران گفته بود افغانستان زمانی می‌تواند در مسیر ثبات و امنیت قرار گیرد که همه اقوام در اداره این کشور سهیم شوند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرده بود: ما به صراحت به مقامات طالبان گفتیم که طالبان و قوم پشتون‌ بخشی از افغانستان‌ هستند، اما همه واقعیت افغانستان نیستند. بنابراین از ایده دولت فراگیر در افغانستان سخن می‌گوییم و تلاش‌های ما در عرصه دیپلماسی در این رابطه است.

جامعه جهانی نیز بارها اعلام کرده است که ایجاد حکومت فراگیر از شروط مهم به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان در افغانستان است.

منبع: تسنیم

561822