مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

مطبوعات جایگاه خود را باید حفظ کند

در اولین نشست هم اندیشی مدیران رسانه های استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ، دغدغه ،مشکلات و چالش های حوزه رسانه نقد و بررسی شد .

تصویر مطبوعات جایگاه خود را باید حفظ کند

به گزارش سایت خبری پرسون ازمرکزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این نشست که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در اراک برگزار شد گفت: درحال حاضر فضای مجازی درحال گسترش و پیشرفت است اما این فضا هیچ وقت نمی‌تواند جای مطبوعات محلی که وظیفه ثبت وقایع محلی را دارند بگیرد.

سینا دلشادی عنوان کرد : اداره فرهنگ و ارشاد نگاه ازبالا به پایین به مطبوعات ندارد و اداره ارشاد و مطبوعات در کنار هم باید به رسالت ذاتی خود مبنی بر فعالیت اثر گذار در جامعه پر قدرت ادامه دهند.

وی ادامه داد : هر رسانه یک ظرفیت بالقوه برای جامعه است که باید با همفکری و تعامل رسانه ها باعث بوجود آمدن قدم های مثبت در جامعه برای رفع مشکلات و پیشرفت ارکان جامعه شوند.

دلشادی خاطرنشان کرد : شاخص تعامل با رسانه ها همان بندها و مواد قانونی است و در چارچوب قوانین و مقررات این تعاملات سازنده را ادامه خواهیم دید، ضمن اینکه مطبوعات بخش مهمی از حاکمیت فرهنگی است که باید به آن ارج نهاده شود.

سینا دلشادی در نشست با مدیران رسانه استان مرکزی، افزود: نقدهای سازنده برای خود و اداره کل را هدایایی ارزشمند می دانم و با تمام توان و قدرت تلاش می کنیم مطالبات به حق رسانه ها را پیگیری کنیم و در حد قانون آنها را بدون خروج از مسیر انصاف مطالبه کنیم و خواهش میکنم این نقد ها و همفکری ها برای آخرین بار نباشد و در طول دوره مدیریت جدید این اداره پر قدرت ادامه پیدا کند .

وی با اشاره به اینکه خطوط قرمز همان خطوط قرمز در قوانین بالادستی است، ابراز کرد: سعیمان بر این است تا با ایجاد اقتدار برای اداره کل فرهنگ و ارشاد آن را به مطبوعات نیز جاری کنیم، هر چند بخشی از این اقتدار را از رسانه ها می گیریم و آنها باید اداره کل ارشاد را در این مسیر یاری کنند.


دلشادی اظهار کرد: امیدوارم با این تعامل سازنده بتوانیم جایگاه ارشاد و رسانه را اقتدار ببخشیم؛ چرا که هر رسانه را یک ظرفیت برای تعالی کشور، نظام و انقلاب اسلامی می دانم و معتقدم اگر کنار هم قرار بگیریم اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در حد توان برای بازیابی جایگاه فرهنگ و رسانه و متعالی کردن آن تلاش خواهم کرد و در این مسیر یاری اهالی رسانه را می طلبم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات بجا مانده از دولت های قبلی است؛ گفت: مسئولیت تمام آن مشکلات را پذیرفته ام و تلاش می کنم تا باری که بر زمین مانده بردارم.
دلشادی در پایان یادآور شد: هر چقدر که فضای مجازی رشد کند هیچوقت جای مطبوعات و مکتوبات محلی را نمی تواند بگیرد چون آنها ثبت و ماندگاری وقایع را انجام نمی دهند و فضای مجازی از آن عاجز است و مطبوعات یک جایگاه بی بدیل است؛ لذا سعی در رفع موانع آن در حد توان داریم.

گفتنی است دراین نشست وضعیت بیمه خبرنگاران، اظهار نامه مالیاتی رسانه ها ، هزینه های سنگین چاپ و توزیع ، صدور مجوز های جدید رسانه ، مشکلات رفاهی و معیشتی خبرنگاران باحضور معاونت و کارشناسان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

403088