مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اعلام کرد:

ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه فعالیت در شرکت شهرک های صنعتی در سال جاری به عنوان محور اصلی حمابتی و خدماتی قرار گرفته است.
تصویر ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان

به گزارش پرسون از فارس، مصطفی هاشمی در در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در محل نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: در راستای تحقق شعار سال و با هدف گسترش اقتصاد دانش بنیان، برنامه هایی در 10 محور از ابتدای سال جاری تدوین و در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه ها استقرار مجموعه های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی صنعتی است که در این زمینه این مجموعه ها بدون مزایده زمین دریافت می کنند .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه بخشی از اراضی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سایر شهرک های صنعتی برای استقرار شرکت های دانش بنیان درنظر گرفته شده است، گفت: تاکنون 33 شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان مستقر شده و این روند امسال و با اعمال سیاست های حمایتی شتاب می گیرد.

هاشمی کمک به دانش بنیان شدن واحد صنعتی مستعد را از دیگر برنامه ها امسال بیان کرد و گفت: در این زمینه 62 واحد صنعتی در مرحله نخست شناسایی شده اند که با بهره گیری از توان علمی و تخصصی مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار ، برگزاری دوره های آموزشی و اختصاص یارانه حمایتی برای انجام خدمات مشاوره ای به واحدها برای دانش بنیان شدن، در تلاشیم این مهم با سرعت بالایی محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شهرک فناوری صنایع شیمیایی فارس در جوار شهرک صنعتی بزرگ شیراز، گفت: در این مجموعه برنامه های خوبی برای استقرار مجموعه های دانش بنیان و بخش های طرح و توسعه و آزمایشگاهی فراهم شده است که تاکنون 12 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد و 3 واحد نیز در مرحله ساخت و ساز قراردارد.

مدیر عامل شرکت شهرک هاب صنعتب فارس در ادامه، گفت: ظرفیت های شرکت شهرک های صنعتی در توسعه فناوری دانش بنیان را قابلیت های موجود در فن بازار منطقه ای استان دانست.

وی افزود: در فن بازار ضمن اختصاص نیازهای فناورانه واحد ها بستر مناسبی برای اتصال شرکت های دانش بنیان به واحد های نیازمند فناوری فراهم می شود تا سبب تقویت ارتباط شرکت های دانش بنیان با صنایع شوند که در این زمینه سال گذشته 40 میلیارد ریال قرارداد تبادل فناوری منعقد شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برپایی غرفه شرکت شهرک های صنعتی در این نمایشگاه گفت: در این غرفه ظرفیت های موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در بخش زیرساختی و کمک های حمایتی ویژه دانش بنیان ها تشریح و فن بازار منطقه ای فارس و نیز تعدادی از مجموعه های دانش بنیان نیز به ارائه توانمندی ها پرداخته اند.

هاشم از برپایی سه نشست تخصصی در غرفه شرکت شهرک های صنعتی فارس در این نمایشگاه در بخش های ارائه نیازهای فناوری در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی و پزشکی خبر داد، و گفت:در این نشست ها مدیرانی از وزارت نفت، هلدینگ معدنی صدر تامین و علوم پزشکی در خصوص نیازهای فناورانه خود مطالبی ارائه می دهند و سپس شرکت های دانش بنیان که قادر به تامین این نیازها هستند آمادگی خود را اعلام می کنند.

این مسؤل ادامه داد: نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان که در محل نمایشگاه های بین المللی فارس برپا شده، تا روز سوم خرداد برپا است و بازدید از آن از ساعت ۱۷ الی ۲۲، امکان پذیر است.

402557