بلایای طبیعی واکنش زمین به رفتار های انسان

وقتی رفتار ما انسان ها با طبیعت متعادل و امانتدارانه نباشد، طبیعت واکنش نشان می دهد و واکنش او همین بلایای طبیعی از جمله طوفان، سیل، گرد و غبار و تغییرات اقلیمی است.
تصویر بلایای طبیعی واکنش زمین به رفتار های انسان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید ابومحمد مرتضوی امروز شنبه در نشست تخصصی که در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور ریاست و برخی مدیران این سازمان برگزار شد، هدف از برگزاری این سلسله نشست ها را آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان خارج از کشور با دستاوردهای نظام و مراکز علمی، فناوری، فرهنگی و مردمی عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه انسان از نگاه قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم، انسان را جانشین و خلیفه خداوند بر روی زمین می داند بنابراین تعامل انسان با طبیعت می بایست امانتدارانه باشد نه مالکانه و متصرفانه.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه متاسفانه رفتار انسان ها به دور از امانت و عدالت بوده است، افزود: وقتی رفتار ما با طبیعت متعادل و امانتدارانه نباشد، طبیعت واکنش نشان می دهد و واکنش او همین بلایای طبیعی از جمله طوفان، سیل، گرد و غبار و تغییرات اقلیمی است در حالی که اگر عدالت و امانت برقرار شود، همه به سهم خود می رسند و زندگی انسان ها پر از شادی و سرور خواهد بود.

منبع: ایرنا

401900