فوت و فن نگهداری هندوانه

روش نگهداری هندوانه در منزل بسیار ساده است اما برای تازه و خنک نگهداشتن آن فوت و فن خاصی وجود دارد که احتمالا از آن بی خبر هستید.
تصویر فوت و فن نگهداری هندوانه

به گزارش سایت خبری پرسون، هندوانه میوه آبدار و خوشمزه ای است که چیزی به اندازه خوردن آن در تابستان گرم لذت بخش نیست. این میوه تابستانی سرشار از مواد مغذی و ویتامین های زیادی می‌باشد که بیشتر آن را آب تشکیل داده به همین خاطر مصرف آن در تابستان بسیار توصیه می شود. بسیاری از ما هندوانه را پس از خرید درون یخچال گذاشته و پس از خنک شدن مصرف می کنیم اما در این بخش توصیه های دیگری برای نحوه مصرف و نگهداری هندوانه آورده ایم که جالب است آنها را بدانید.

هندوانه نبریده را داخل یخچال قرار ندهید

همانطور که گفتیم بسیاری از ما هندوانه را پس از خرید به همان صورت نبریده درون یخچال گذاشته و پس از خنک شدن مصرف می کنیم اما این کار اشتباه است زیرا:

نگهداری هندوانه ی نبریده در یخچال باعث می شود که ماده ی بتاکاروتن آن که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود، از بین برود. نگهداری هندوانه بیرون از یخچال سبب می شود آنتی اکسیدان های آن حفظ گردد. هندوانه‌هایی که در دمای معمولی اتاق نگهداری می‌شوند، نسبت به نوع یخچالی و خیلی خنک این میوه به مراتب خواص بیشتری دارند و در واقع خواص غذایی خود را حفظ می‌کنند.

اما اگر می خواهید هندوانه را خنک مصرف کنید

هندوانه را پس از خرید با چاقو ببرید و روی هندوانه برش زده را بپوشانید و داخل یخچال گذاشته تا خنک شود. بهتر است از پلاستیک یا سلفون دو لایه استفاده کرده و روی هندوانه را کاملا با آن بپوشانید که طعم دیگر مواد غذایی موجود در یخچال را به خود نگیرد.

هندوانه را چقدر می توان در یخچال نگهداری کرد؟

عمر معمول هندوانه پس از برداشت محصول و نگهداری در دمای 13 درجه سیلیسیوس بین 14 تا 21 روز است اما در دمای یخچال طول عمر این میوه کاهش پیدا کرده و پس از یک هفته میوه خراب شده و خواص خود را از دست می‌دهد.

اگر می خواهید هندوانه را به مدت طولانی تر نگه دارید، آن را باید در فریزر قرار دهید، با این روش که ابتدا هندوانه را از وسط به دو نیم تقسیم کرده، سپس با استفاده از یک چاقوی بلند و تیز، پوست هندوانه را جدا کنید و به صورت مکعبی برش بزنید و یک ردیف از آن را در سینی چیده و در فریزر قرار دهید تا مکعب‌های هندوانه یخ بزنند و سفت شوند.

پس از یخ زدن تکه‌های هندوانه آن‌ها را در ظرف درب‌داری نگهداری کنید تا هوا به درون آن نفوذ نکند، با این روش می‌توانید هندوانه را به مدت 6 ماه نگهداری کنید و با آن اسموتی هندوانه و بستنی هندوانه تهیه نمایید.

401868