چگونه محبوب دل ها شویم؟

اغلب افراد خواهان این هستند که میان همه محبوب و دوست داشتنی باشند، برای تبدیل شدن به یک فرد محبوب و دوست داشتنی راه های مناسبی وجود دارد.
تصویر چگونه محبوب دل ها شویم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا تا به حال شده به کسانی حسادت کنید که احساس می کنید نزد همه محبوب هستند ؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، در این قسمت شما را راهنمایی می کنیم که چگونه بتوانید به گونه ای رفتار کنید تا اکثر افراد شما را دوست داشته باشند و در واقع بین آن ها محبوب باشید. در نتیجه دوستان بیشتری پیدا کنید و این حس مثبت در شما افزایش یابد.

حتماً تا به حال یک فرد خوشرو و خوش صحبت را دیده اید که بعد از چند دقیقه آشنایی با او، کاملا احساس راحتی کنارش داشتید و دلتان می خواست که شما هم این گونه بودید. پس روش های عنوان شده در این بخش را در پیش بگیرید تا به سادگی شما هم به یک فرد محبوب تبدیل شوید.

1. لبخند بزنید و رفتار گرم داشته باشید

این یک شروع عالی برای محبوبیت بیشتر و دوست داشتنی تر شدن است. هرگز با اخم به صورت کسی نگاه نکنید. سعی کنید زمانی که خوشحال هستید، خوشحالی و شادی خود را به دیگران نشان دهید و این حس مثبت را به آن ها پخش کنید.

2. ارتباط خوب بگیرید

داشتن مکالمات هیجان انگیز با افراد دیگر بدون درگیری های شخصی بسیار عالی عمل می کند. فقط در مورد موضوعات مورد علاقه خودتان یا چیزهایی که از آن ها اطلاعات دارید، صحبت نکنید. بلکه سعی کنید به حرف های طرف مقابل هم گوش دهید و یک ارتباط دو نفره ایجاد کنید.

3. در مورد دیدگاه و نقطه نظر فرد مقابل هم فکر کنید

اکثر ما بیشتر به خودمان فکر می کنیم و در نتیجه فراموش می کنیم که عقاید دیگران را هم در نظر بگیریم و راجع به آن ها فکر کنیم . مثلاً اگر اولین بار است که غذای مورد علاقه خودتان را به دوستتان معرفی کرده اید، باید سعی کنید نظر او را هم بپرسید یا مثلا اگر دوستتان از یک فیلم وحشتناک می ترسد، او را مسخره نکنید. سعی کنید که صحبت های او را بشنوید و احساساتش را درک کنید. با این کار احساس بسیار خوبی در فرد مقابل ایجاد می کنید و آن ها نیز از درک بالای شما سپاسگزار خواهند بود.

4. تند و تیز نباشید

از بی ادب بودن خودداری کنید، هرگز نباید با زبان به افراد دیگر صدمه وارد کنید. بسیاری از افراد از این که دیگران را ضعیف جلوه دهند، احساس رضایت می کنند اما شما هرگز نباید این گونه باشید.

5. اعتماد به نفس داشته باشید اما خودپرست و خودشیفته نباشید

هرگز اعتماد به نفس را با خودستایی اشتباه نگیرید. شاید به دلیل چیزهایی که دارید به خودتان مغرور شوید اما هنگامی که با افراد دیگر ارتباط می گیرید، نباید به پیشینه آن ها فکر کنید. پس سعی کنید این افکار را از ذهنتان دور کنید. خودستایی و غرور درونی هرگز ویژگی جذابی نیست.

6. نگاه مثبت داشته باشید

شاد باشید. در مورد چیزهای بد در زندگی فکر نکنید. از لحظات زندگی لذت ببرید. شادی خود را با انسان های اطراف به اشتراک بگذارید. افراد مثبت نگر همیشه جذابیت خاصی دارند و دیگران را به سمت خودشان می کشانند.

7. به همه احترام بگذارید

اگر می خواهید بدانید که چگونه باید محبوب باشید و همه شما را دوست داشته باشند، باید با همه با احترام رفتار کنید. همیشه کسانی هستند که در هر لحظه شما را زیر نظر دارند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید ادب و احترام را به کار ببندید.

8. نسبت به عقاید و رفتار خود منصف باشید

اصلاً لازم نیست بدون هیچ ضرورتی دیگران را تحسین کنید؛ مخصوصا زمانی که می دانید آنها نظر غلطی دارند اما بهتر است که آرامش داشته باشید و بیش از حد در برابر عقاید دیگران جبهه نگیرید. به قوانین زندگی و حق دیگران پایبند باشید.

9. مهربان باشید و به دیگران کمک کنید

اگر فرصت کمک کردن به دیگران را دارید، حتماً این کار را انجام دهید. زمانی که از شما کمک می خواهند، حتماً آمادگی خود را نشان دهید.

10. هنگامی که می توانید؛ نوع دوستانه رفتار کنید

انسان محبوب همیشه توسط دیگران مورد تمجید و ستایش قرار می گیرد. انسان محبوب حقیقتاً از درون هم انسان نوع دوست و محبوبی است. پس اگر دیگران را دوست داشته باشید و خودخواهانه رفتار نکنید، قطعا محبوب خواهید بود و به یک انسان دوست داشتنی تبدیل می شوید.

11. در برخورد با افراد دیگر صبور باشید

هرگز حق ندارید که هیچ انسانی را احمق تصور کنید و فکر کنید که صحبت کردن با این فرد اتلاف فقط است. حتی زمانی که نمی توانید عقاید طرف مقابل را بپذیرید، باید به این فکر کنید که شاید خودتان ناآگاه هستید و یا هوش کافی را ندارید.

12. شوخی فقط زمانی جذاب است که همه از آن لذت ببرند

پس هرگز به خاطر خندیدن دیگران به احساسات کسی آسیب وارد نکنید. شاید انجام این کار برای چند نفر بامزه به نظر بیاید اما ممکن است افرادی هم از شما دلخور شوند که قطعاً جذابیت شما را می کاهد.

13. تدافعی عمل نکنید

اگر می خواهید محبوب باشید، لازم نیست که به حرف دیگران پاسخ دهید. ادب را حفظ کنید و اجازه ندهید که خشم، شما را در بر بگیرد. با انجام این کار دیگران بیشتر شما را جدی می گیرند، به شما احترام می گذارند و سعی می کنند که از استاندارد های شما فراتر نروند. افراد بیش از حد تدافعی هرگز محبوب نیستند.

14. راحت بخندید

همه دوست دارند که به خنده و شادی بپردازند. پس از زندگی لذت ببرید. هنگامی که در کنار دیگران هستید، لبخند بزنید و با صدای بلند بخندید تا حس خوب را در همه ایجاد کنید.

15. بهداشت را رعایت کنید و ترکیب خوبی داشته باشید

همیشه بهداشت را رعایت کنید، بوی خوب بدهید، تمیز باشید و در کنار آن شوخ طبع رفتار کنید. کاری نکنید که دیگران نخواهند کنار شما بنشینند. محبوب بودن بسیار مهم است اما قبل از هر چیز باید موارد پایه را رعایت کنید.

16. گله و شکایت را کنار بگذارید

همه انسان ها مشکل دارند اما دیگر طاقت شنیدن را از سمت افراد دیگر ندارند. پس سعی کنید انرژی خود را روی چیز های خوب متمرکز کنید. سرگرمی بیشتری را ایجاد کنید و حس شادی را افزایش دهید.

17. غیبت نکنید

شاید فکر کنید که طرف مقابل هم با شما هم نظر است اما اصلاً ریسک غیبت کردن را به جان نخرید. به جای آن سعی کنید راجع به موضوعات و محیط اطراف صحبت کنید.

18. متوقع نباشید

نباید بیش از حد از دیگران انتظار داشته باشید. هر گاه خوبی در حق دیگران کردید، منتظر پاسخ نمانید.

19. مهارت گوش دادن داشته باشید

گوش دادن به شکل واقعی، یکی از عوامل جذابیت است. پس وسط صحبت دیگران نپرید. اجازه دهید که حرفشان به طور کامل تمام شود. به چیزهایی که می گویند توجه کنید تا آن ها از اینکه کنار شما هستند، لذت ببرند.

20. مقایسه نکنید

هیچ گاه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و به این وسوسه ذهنی غلبه کنید.

21. فروتن باشید

موفقیت های شما قطعا اعجاب انگیز هستند اما اگر بخواهید بیش از حد فخر فروشی کنید، جذابیت خود را زیر سوال می برید. بهتر است به جای آن بخشنده بودن خود را نشان دهید و به دیگران مهربانی کنید و خودتان را از آن ها بالاتر و کامل تر ندانید.

401393