دیدار وزیر مشاور در امورخارجه نیجریه با معاون اول رییس جمهور

مخبر اعلام کرد: تعمیق و ارتقای همکاری با دولت و ملت های قاره آفریقا از راهبردهای مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم است
تصویر دیدار وزیر مشاور در امورخارجه نیجریه با معاون اول رییس جمهور

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمد مخبر در دیدار «زبیرو دادا» وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور، به سابقه پنجاه ساله روابط دیپلماتیک تهران – ابوجا اشاره و تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری و اقتصادی فیمابین در مقایسه با روابط دیرینه سیاسی قابل قبول نیست و باید اراده جدی و مستحکم تر در راستای توسعه همکاری ها شکل گیرد.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری و همکاری های گسترده ای در بخش های صنعتی، پزشکی و دارویی، علم و فناوری، صنعتی، کشاورزی و تولیدی بین ایران و نیجریه وجود دارد که ضروری است با از بین بردن موانع بر سر راه همکاری ها، ارتباطات مردم و بخش خصوصی دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

زبیرو دادا، وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی و سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و نیجریه تصریح کرد: این سابقه تاریخی روابط می تواند به یک اراده جدید سیاسی در زمینه توسعه همکاری ها در همه بخش ها منجر شود.

وی همچنین با اشاره به محصولات صنعتی و تولیدی ایرانی که با کیفیتی در سطح استانداردهای جهانی قابل عرضه است گفت: تحولات بزرگ درعلم و فناوری و کشاورزی و دارویی جمهوری اسلامی می تواند از مهم ترین زمینه های همکاری دو کشور باشد.

وی با تأکید بر عزم و اراده جدی ابوجا در راستای ارتقای روابط با تهران افزود:‌ با رویکرد جدید دولت جمهوری اسلامی امیدواریم که حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با نیجریه جهش اساسی داشته باشد و رفت و آمدها و مناسبات بین تجار و مردم دو کشور هر چه سریعتر تسهیل شود.

منبع: پاد

400579