تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ

شرکت اپل سیستم عامل جدید ساعت هوشمند «اپل واچ» را معرفی کرده است که با نظارت بر ضربان قلب و تشخیص به‌موقع ریتم نامنظم می‌تواند عامل نجات کاربران از مرگ شود.
تصویر تشخیص بیماری شایع قلبی با قابلیت جدید اپل واچ

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت اپل شب گذشته در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) از محصولات جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود رونمایی کرد که نسخه جدید سیستم عامل اپل واچ (WatchOS 9) با تعدادی ویژگی جدید یکی از آنها بود.

یکی از ویژگی‌های جدید WatchOS 9 حسگر پایش زیستی جدید برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) است. به کمک این نرم‌افزار جدید، اپل واچ می‌تواند با نظارت بر ضربان قلب، ریتم نامنظم را تشخیص دهد که ممکن است نشان‌دهنده فیبریلاسیون دهلیزی باشد.

فیبریلاسیون دهلیزی، شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است و زمانی اتفاق می‌افتد که حفره‌های تحتانی و فوقانی قلب با هم هماهنگ نباشند. اپل واچ جدید می‌تواند تعداد دفعات ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را در یک دوره زمانی بررسی کند.

اهمیت قابلیت جدید اپل در آنجاست که برخی افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، هرگز هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند. در صورت عدم درمان، این بیماری می‌تواند منجر به خطر نارسایی قلبی یا سکته شود. در نتیجه این قابلیت جدید اپل می‌تواند با هشدار به‌موقع باعث نجات کاربران زیادی شود که اغلب افراد مسن بالای ۶۵ سال هستند.

انتظار می‌رود اپل واچ سری ۸ جدید اواخر سال جاری میلادی عرضه شود و گزارش شده شرکت اپل مجوز لازم برای ردیابی فیبریلاسیون دهلیزی را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) دریافت کرده است.

400326