نظر جالب مجری تلویزیون درباره سریال یاغی

نظر محمدرضا یزدانپرست روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون درباره سریال «یاغی» ساخته جدید محمد کارت بخوانید.
تصویر نظر جالب مجری تلویزیون درباره سریال یاغی

به گزارش سایت خبری پرسون، متن یادداشت محمدرضا یزدانپرست را در ادامه می‌خوانید:« برجسته ‌ترین نکته‌ای که در قسمت اول، حسابی به چشم می‌آید و نمی‌شود و نباید به سادگی از کنارش گذشت، دیدن دوجین بازیگر ناشناخته، کمتر دوربین ‌دیده و غیرمعروف است که بلااستثنا بسیار خوب بازی می‌کنند و رسما بازیگرند، حتی آنها که فقط و فقط نقشی تک‌ خطی دارند یا حتی اصلاً دیالوگ ندارند؛ از نگهبان پلِ نیمه‌کاره گرفته تا دزد و قراضه‌چی و رقاص و نوازنده خیابانی و نوچه‌های دانه‌ درشت‌ها و پولدارها و تماشاچیان کُشتی‌خاکی پشت فَنس یا حتی در نمای دور، روی تراسِ خانه‌های چندطبقه.

چقدر خوب که از زمانی به بعد در سینما، به سیاهی‌لشکر گفتند هنرور و حالا محمد کارت با بهادادن و جدی‌گرفتن آنها، لشکری از بازیگران نشان بیننده می‌دهد که به هر دلیلی-از نبودن در دسته و باند گرفته تا غرور یا بی‌کس‌وکاری و کم‌رویی- اسم درنکرده‌اند و نقش‌های اصلی به آنها سپرده نشده تا الان.

بازیگران اصلی هم غیر از طناز طباطبایی که هنوز نقش او در سریال شروع نشده، همگی درخشانند. علی شادمان که با سریال «می‌خواهم زنده بمانم» نشان داد می‌خواهد از بازیگری معمولی بودن دل بکَند، در یاغی بازیگری‌ست که می‌شود جاه‌طلبی برای رسیدن به بالابالاها را در نقش‌آفرینی‌اش دید؛ نقشی که سریال روی کاکُل لقب او می‌چرخد و تَتوی پشت گردنش، این اسم یا لقب را در ذهن مخاطب، قوی‌تر حکاکی می‌کند.

یاغی با سکانسی گیرا در قسمت یک، آغاز و با همین گیرایی، ۱۰۰ دقیقه پیش می‌رود تا مخاطب را منتظر و تشنه نگه دارد برای قسمت‌های بعدی. محمد کارت، طلایی‌ترین کارت‌های بازی را به بازیگرانی داده که کمتر کارگردانی تا این حد به آنها اعتماد می‌کند؛ بازیگرانی که با انرژی بالا، جواب این اعتماد را به بهترین نحو داده‌اند و در گیر و گرفتِ اینکه «نقش من کم است» یا «فلانی دیالوگ بیشتری دارد»، نمانده‌اند، همان یک پلان را حتی، در حد نقشِ اول دیده‌اند و اعتماد به نفسی که کارگردان به آنها بخشیده را به بازی‌شان کشیده‌اند.»

خلاصه داستان سریال یاغی

سریال خانگی یاغی (Yaghee Series) به انگلیسی Rebel عنوان سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی محصول سال 1400 کشور ایران است، که در درامی جنایی با رویکردهای معمایی نقل میشود. فیلم ‌نامه سریال نمایش خانگی یاغی به قلم پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت به رشته تحریر درآمده است. از ستارگان آن می‌توان به ترکیبی از هنرمندهای سینمایی و تلویزیونی از پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، پژمان جمشیدی و … نام برد که در این سریال بازی کرده اند.

اسامی بازیگران سریال یاغی

پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی بازیگران گزیده‌کاری که هر دو سال‌هاست بازی در سریالی را نپذیرفته‌اند، در سریال «یاغی» نقش‌آفرینی خواهند کرد.

نگارش فیلمنامۀ این سریال توسط پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت طی یک سال گذشته انجام شده‌ و مدتی‌ست به اتمام رسیده است. این تیم تجربۀ نگارش فیلمنامۀ فیلم سینمایی «شنای پروانه» را نیز با یکدیگر در کارنامۀ خود دارد.

گفتنی‌ست به زودی اسامی تعدادی از بازیگران چهره و سرشناس سینما که حضورشان در این سریال قطعی شده است به همراه سایر عواملی که در این پروژه همکاری می‌کنند، به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

«یاغی» محصول انحصاری پلتفرم «فیلیمو» است.

معرفی عوامل سریال یاغی

کارگردان: محمد کارت
تهیه کننده: سید مازیار هاشمی
نویسنده: پدرام پورامیری، حسین دوماری، محمد کارت

بیوگرافی محمد کارت کارگردان سریال یاغی
محمد کارت (زاده ۱۵ فروردین ۱۳۶۵ در شیراز) کارگردان ایرانی است.

شروع فعالیت هنری محمد کارت در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر از سال ۱۳۷۹ بوده و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما و عضو پیوسته خانه سینمای ایران است.

فیلم‌شناسی محمد کارت
کارگردان و تهیه‌کننده

مستند پیله (محصول شبکه مستند سیما) (۱۳۹۹)
فیلم سینمایی «شنای پروانه» کارگردان
فیلم‌کوتاه داستانی «بچه‌خور» کارگردان
مستند «لاوراتوار» تهیه‌کننده
مستند «آوانتاژ (فیلم مستند)» کارگردان و تهیه‌کننده
مستند «معلق» کارگردان
مستند «بختک» کارگردان
مستند «خون مردگی (فیلم مستند)» کارگردان و تهیه‌کننده
مستند «سمفونی مرگ» کارگردان و تهیه‌کننده
مستند «ذره بین» تهیه‌کننده

منبع: فیلیمو

399820