پخش سه سریالِ نمایش خانگی از تلویزیون

سریال های «سایه باز»، «فوفو مسافری از کامادو» و «مرداب» به زودی از تلویزیون پخش می شوند.
تصویر پخش سه سریالِ نمایش خانگی از تلویزیون

به گزارش سایت خبری پرسون، در کنار سریال‌های «سایه باز» و «فوفو مسافری از کامادو» که با حمایت تبلیغاتی تلویزیون مواجه شده اند، شنیده می‌شود که مرداب یا مهمونی هم ممکن است دیگر گزینه‌های پخش از تلویزیون باشند اما به این دلیل که فیلمنامه سریال مرداب نزدیک تر به استانداردهای تلویزیون است احتمال پخش این سریال تقویت می‌شود.

سریال فوفو مسافری از کامادو متعلق به پلتفرم (سکوی اینترنتی) فیلم‌نت است و سایه باز را پلتفرم آپرا ساخته است. صداوسیما با این اقدام جدول پخش خود را تقویت می‌کند و با سریال‌های جدید مهمان مخاطبان می‌شود.

سریال مرداب در ژانر (گونه) درام معمایی قرار می‌گیرد. سایه باز یک سریال اجتماعی است و فوفو مسافری از کامادو برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته شده است.

چندی قبل، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرده بود که این سازمان آمادگی دارد سریال‌ها و برنامه‌های مناسب شبکه نمایش خانگی را تبلیغ و ترویج کند و تیزرهای آن‌ها پخش کند.

وی برخی از طرح‌هایی ارائه شده به ساترا را با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق دانست و گفت: ما به شیوه‌های مختلف مشارکت می‌کنیم و تبلیغ و ترویج و تیزرهای آن‌ها را در سیما خواهیم داشت و حتی می‌توانیم حق پخش آن‌ها را خریداری کنیم.

تاریخچه تعامل شبکه نمایش خانگی و صداوسیما به حدود ۱۳ سال پیش برمی‌گردد. سریال «ساخت ایران» در سال ۱۳۹۰ در ابتدا توسط شبکه خانگی و سپس در شبکه تهران پخش شد.

این شب‌ها تلویزیون در بخش‌های خبری خود مشغول معرفی دو سریال «سایه باز» و فوفو مسافری از کامادو است که ویدئوی آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. به این فهرست می‌توان سریال مرداب را هم اضافه کرد.

در ادامه این گزارش مروری داریم بر جزییات سریال‌های نمایش خانگی که قرار است از تلویزیون پخش شوند.

«سایه باز» در ایران و ترکیه

پخش سریال «سایه باز» به تازگی از شبکه نمایش خانگی و پلتفرم آپرا آغاز شده است.

این سریال که در گونه درام معمایی به تهیه کنندگی و کارگردانی علی یاور در ایران و ترکیه ساخته شده داستان تاجر موفقی است که ملاقاتش با یک دوست قدیمی زندگی او را دستخوش تغییر می‌کند.

سریال «سایه باز» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی یاور

مهدی هاشمی، همایون ارشادی، شقایق فراهانی، شبنم قلی خانی، فاطمه گودرزی، شاهد احمد لو و سام قریبیان از جمله بازیگران این سریال هستند.

علی یاور کارگردان این سریال پیش از این در فیلم‌های مشمشه، سینما خر و سریال عملیات رعد به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده و همچنین در سریال روزهای زیبا به عنوان بازیگر حضور داشته است.

معمای «مرداب»

پخش سریال «مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد از ساعت ۸ صبح چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است.

رضا صادقی برای تیتراژ این سریال قطعه ای با نام «مرداب» خوانده است.

سریال «مرداب» در ژانر درام معمایی است و در آن بازیگرانی همچون امیر جعفری، مهدی هاشمی شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، ستاره پسیانی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان، یسنا میرطهماسب، الیکا ناصری، محمود نظرعلیان، آرش ظلی‌پور، صفر محمدی و مجید پتکی ایفای نقش می‌کنند.

قصه سریال مرداب در شهری کوچک واقع در تپه‌ها روایت می‌شود جایی که رازها و پیچیدگی‌هایی در سایه ارتباطات پنهان شده‌اند. شخصیت اصلی سریال مرداب جوانی باهوش و دلسوز است که به شهر برمی‌گردد و سعی می‌کند رازهای مربوط به مرگ عجیب پدرش را حل کند که در این مسیر با شخصیت‌های دیگری آشنا می‌شود

آرزوهای عجیب بچه ها روی کره زمین

پخش فصل اول سریال «فوفو مسافری از کامادو» به کارگردانی میثم معراجی و تهیه‌کنندگی حسین بهمنی از سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ در پلتفرم فیلم‌نت آغاز شده است.

داستان فصل اول سریال «فوفو مسافری از کامادو» از جایی شروع می‌شود که موجود عجیب و بامزه ای به نام فوفو توسط نیروهای پلید پادشاه میتا میتا، از سیاره خودش دزدیده می‌شود. فوفو هنگام انتقال به میتا میتا از سفینه به بیرون پرتاب شده، به زمین سقوط می‌کند و از دودکش شومینه خانه‌ای سر در می‌آورد. این آغاز ماجراهای فوفو و آرزوهای عجیب بچه ها روی کره زمین است.

از ویژگی‌های مجموعه این است که هر قسمت با قصه‌ و عنوانی مستقل پیش می‌رود.

جواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، بهراد خرازی، پاشا جمالی، رضا شفیعی‌جم، السا فیروزآذر، ستاره حسینی، سارا مقربی، محمدمهراد دادخواه، یدالله شادمانی، مجید افشاری، لاله صبوری و یوسف صیادی از جمله بازیگرانی هستند که در «فوفو مسافری از کامادو» نقش‌آفرینی کرده‌اند. همچنین فربد عشقی، ویهان معراجی و تامارا یکتا بازیگران کودک این سریال هستند.

فیلمنامه «فوفو مسافری از کامادو» را گروهی از نویسندگان شامل سلمان خورشیدی، حسام حیدری، نگین موسوی، کاوه مرحمتی، شیما اسماعیلی و میثم معراجی به سرپرستی سلمان خورشیدی نوشته‌اند.

منبع: ایرنا

544131