«اتفاقات عجیب» رکورد تماشا در نتفلیکس را شکست

فصل جدید سریال «اتفاقات عجیب» (Stranger Things) رکورد تماشا در نتفلیکس را شکست.
تصویر «اتفاقات عجیب» رکورد تماشا در نتفلیکس را شکست

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از variety، پس از سه سال انتظار، فصل جدید سریال «اتفاقات عجیب» (Stranger Things) بازگشته و بار دیگر آمار تماشاگران قابل توجهی را برای نتفلیکس به دست آورده است. فصل چهارم این سریال رکورد بیشترین تماشای یک سریال انگلیسی‌زبان را شکست؛ رکوردی که قبلاً در اختیار فصل دوم سریال «بریجرتون» (Bridgerton) بود.

طبق رتبه‌بندی ده فیلم برتر نتفلیکس که به‌تازگی منتشر شده است، فصل چهارم سریال علمی تخیلی موفق «اتفاقات عجیب» به کارگردانی برادران دافر در مدت یک هفته از ۲۳ تا ۳۰ می ۲۸۷ میلیون ساعت دیده شد و در جایگاه اول قرار گرفت.

هر چهار فصل این سریال جزو ۵ عنوان برتر نتفلیکس در هفته ۲۳ تا ۳۰ می بودند.

در رتبه سوم نتفلیکس فصل یک سریال Stranger Things با ۲۸ میلیون ساعت تماشا بود که در هفته گذشته به لیست ۱۰ عنوان برتر بازگشت؛ طرفداران سریال به خاطر منتشر شدن فصل چهارم، دوباره به تماشای فصل‌های اول آن نشستند. فصل سوم با ۲۴.۲ میلیون ساعت تماشا در جایگاه چهارم و پس از آن فصل دوم با ۲۲.۲ میلیون ساعت تماشا در جایگاه پنجم قرار دارد.

برای مقایسه، فصل دوم سریال «بریجرتون» در اولین هفته نمایش خود در روزهای ۲۱ تا ۲۷ مارچ ۱۹۳ میلیون ساعت تماشا شد. این تعداد تماشا در سه روز یک رکوردشکنی محسوب می‌شد که فصل دوم «بریجرتون» را به پربیننده‌ترین عنوان تلویزیونی انگلیسی‌زبان نتفلیکس در آخر هفته نمایش خود در تاریخ نتفلیکس تبدیل کرد. اکنون فصل چهارم «اتفاقات عجیب» این عنوان را در اختیار دارد و رکورد «بریجرتون» را با نزدیک به ۵۰ درصد تماشای بیشتر شکست.

در اکتبر ۲۰۱۹، نتفلیکس اعلام کرد که فصل سوم «اتفاقات عجیب» پربیننده‌ترین فصل سریال تا به امروز بوده است که با ۶۴ میلیون عضو در اولین ماه از شروع پخش، آن را تماشا کرده‌اند. نتفلیکس می‌گوید در چهار روز اول پخش، بیش از ۴۰ میلیون نفر فصل سوم سریال «اتفاقات عجیب» را تماشا کردند.

«اتفاقات عجیب» بلافاصله پس از اولین نمایش خود در سال ۲۰۱۶ به گل سرسبد سریال‌های نتفلیکس تبدیل شد که بازیگران جوانی به نام میلی بابی براون، فین ولفهارد، گیتن ماتارازو و کالب مک لافلین در مقابل بازیگران باتجربه از جمله وینونا رایدر و دیوید هاربر حضور داشتند.

اخیراً، این سریال پس از اینکه نتفلیکس زمان‌های غیرمعمول فصل چهارم را اعلام کرد، خبرساز شد. کوتاه‌ترین قسمت این فصل ۶۳ دقیقه است، در حالی که اپیزود هفتم با مدت زمان ۹۸ دقیقه - که مطمئناً به ارتقای رتبه نمایش کمک می‌کند – و قسمت پایانی فصل ۴ که هنوز منتشر نشده است، نزدیک به دو ساعت و نیم ادامه خواهد داشت.

قسمت دوم از فصل ۴ «اتفاقات عجیب» اول جولای از نتفلیکس منتشر می‌شود که شامل دو قسمت است. این سریال برای فصل پنجم و آخر تمدید شده است.

399700