اتهام‌زنی برای خروج از بن‌بست

اظهارات اخیر نفتالی بنت در خصوص فریب بازرسان آژانس از سوی جمهوری اسلامی ایران درواقع یک جریان سازی جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا در آستانه نشست شورای حکام تلقی می‌شود.
تصویر اتهام‌زنی برای خروج از بن‌بست

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت: اظهارات اخیر نفتالی بنت در خصوص فریب بازرسان آژانس از سوی جمهوری اسلامی ایران درواقع یک جریان سازی جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا در آستانه نشست شورای حکام تلقی می‌شود. از آنجا که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته همکاری صادقانه‌ای با آژآنس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داشته و کلیه تاسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت بازرسان قرار داشته لذا امکان دستیابی به اسناد سرّی توسط جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته و ایران درحقیقت هیچگونه موضوعی برای پنهانکاری ندارد و به همین دلیل نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با فضاسازی‌های داخلی و منطقه‌ای و شورش‌ها و خیزش‌های مردمی که در اراضی اشغالی صورت می‌گیرد، برای خروج از بن‌بست سیاسی و فرافکنی و اتهام زنی خودش را علیه جمهوی اسلامی ایران آغاز کرد.

با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد که جامعه جهانی خیلی اظهارات نخست وزیر اسرائیل را جدی نگرفته و شرایط به گونه‌ای نیست که نفتالی بنت بتواند و بخواهد از رهگذر جریان سازی‌ها و اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شورای حکام را وادار به صدور قطعنامه در محکومیت ایران کند. اما با توجه به اینکه اراضی اشغالی اکنون شاهد یک خیزش مردمی پس از حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هست به نظر می‌رسد که وضعیت داخلی اراضی اشغالی مناسب نیست و رژیم صهیونیستی با یک بحران سیاسی و امنیتی در داخل مواجه است.

به همین دلیل به نظر می‌رسد طی روزهای آینده انتفاصه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی پس از راهپیمایی موسوم به پرچم از سوی صهیونیست‌ها و حمله به مسجدالاقصی آغاز خواهد شد. انتفاضه در حقیقت می‌تواند شرایط امنیتی و سیاسی دشواری برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند فلذا طی روزهای آینده اتفاقات مهمی در اراضی اشغالی رخ خواهد داد و ممکن است کابینه نفتالی بنت دچار شکاف شده و سقوط کند. به همین دلیل این اتهام‌زنی‌ها صرفا به‌خاطر انحراف افکار عمومی از اراضی اشغالی به سمت ایران است.

اما توقف مذاکرات و اینکه آینده مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+4 در وین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد به نظر می‌رسد که یکسری پیچیدگی‌ها و مشکلاتی در روند مذاکرات پیش آمده زیرا ورود آمریکایی‌ها به مذاکرات و تحریک سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای اینکه به پیشنهادات ایران پاسخ مثبت ندهند، شرایط دشواری برای برجام به وجود آورده فلذا این توقف ممکن است که کوتاه مدت باشد و در آینده یکسری خروجی‌های قابل قبولی پس از این توقف از مذاکرات وین به دست خواهد آمد و احتمال دارد سه کشور اروپایی به خواسته‌های ایران تن در دهند. درواقع با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی با ترور یکی از فرماندهان سپاه در نزد افکار عمومی محکوم شده آمریکا ناچار است که به ایران امتیازاتی دهد و برجام به یک سرانجام مثبتی خواهد رسید.

منبع: روزنامه آرمان ملی

399699