راهنمای انتخاب رنگ رژ لب برای مراسم مختلف!

رژلب به دلیل تنوع رنگ جزء محبوب ترین لوازم آرایش به شمار می آید. خانم ها میتوانند با پیروی از اصول انتخاب رژ، بهترین رنگ رژ لب را برای هر مراسم انتخاب کنند.
تصویر راهنمای انتخاب رنگ رژ لب برای مراسم مختلف!

به گزارش سایت خبری پرسون، رژلب پایه ثابت آرایش خانم ها است و از محبوبیت زیادی در بین آنها برخوردار است. در گذشته رژ قرمزجزو پر طرفدارترین ها بود ولی امروزه با تغییر سبک آرایش و سلیقه ها دیگر پر طرفدارترین نیست. در انتخاب رنگ رژلب بهتر است رنگ پوست، مو، شکل لب، نوع مراسم و... را در نظر بگیرید زیرا انتخاب رنگ اشتباه رژ زیبایی چهره و آرایشتان را زیر سوال می‌ برد. این بخش بخوانید تا در مراسم های مختلف بهترین و مناسب‌ ترین رنگ‌ها را برای رژلب خود استفاده کنید.

کجا چه رنگ رژلبی بزنیم

پیشنهاد همیشگی آرایشگران برای انتخاب رنگ رژلب، رنگهای ملایم است چرا که رنگهای جیغ و تیره اکثر مواقع موجب تند و نازیبا شدن آرایش می شود. البته گاهی استفاده از این طیف رنگها تا حدودی مناسب است و می توانید با توجه به نکات عنوان شده در ادامه از آنها استفاده کنید.

مصاحبه و قرار کاری

در مصاحبه های کاری یک آرایش ساده و شیک گیرایی شما را بیشتر می کند پس از رنگ های نود و ملایم رژ لب استفاده کنید و از آرایش زیاد و استفاده از رژلب پررنگ جدا بپرهیزید.

مهمانی شام

اگر میزبانتان شما را برای شام به محفلی دعوت نموده است، برای اینکه در طول زمانی که در آنجا حضور دارید ظاهر خوبی داشته باشید، حتما از رژلب های بادوام استفاده کنید. قرمز ملایم و کمرنگ و قهوه ای ملایم برای این مراسم بهترین انتخاب است.

مهمانی های دوستانه

اگر می خواهید در مهمانی دوستانه تان شاداب تر و زیباتر به نظر برسید، آرایشتان را با زدن رژلب کالباسی براق، هلویی و تم های نارنجی تکمیل نمایید.

قرار عصر یا کافه

کالباسی تیره و رژلب هایی با تم صورتی انتخاب مناسبی برای قرارهای عصر در کافه با دوستانتان است زیرا این رنگ ها جلوه آرایش را در نور طبیعی عصرگاهی دوچندان می کند.

آرایش روزانه

رنگ های نود و کالباسی مناسب یک آرایش زیبای روزانه است که در عین سادگی جلوه چهره را چندین برابر می نماید.

آرایش شب

در آرایش شب، بیش‌تر از رنگ‌های تیره همچون مشکی، آبی تیره و قهوه‌ای استفاده می‌شود. معمولا رنگ رژلب برای آرایش شب تیره‌تر از آرایش روز است. می‌توانید برای اینکار از رنگ‌های قرمز، آلبالویی، قهوه‌ای، زرشکی و جگری استفاده کنید.

عکاسی

برای مواقعی که میخواهید یک رژ ماندگار زده باشید،مثل جاهایی که زیاد فرصت نمیکنید رژ را ترمیم کنید،رژ مات بزنید. رژ‌های مات برای عکاسی هم بهترین انتخاب هستند چرا که نور فلش را برنمیگردانند.

نکات انتخاب رنگ رژلب

اولین قدم در انتخاب رنگ رژ مناسب، توجه به رنگ پوست‌تان است. رژ صورتی روشن، مرجانی، هلویی، نوود و قرمز، برای افرادی که پوست روشن دارند، مناسب است و توتی، قرمز گیلاسی و بنفش روشن برای افراد با پوست تیره تر مناسب می باشد.

در انتخاب رنگ رژ مناسب، به فرم لب ها نیز توجه کنید اگر لب های باریکی دارید از زدن رژلب تیره اجتناب کنید.

در انتخاب رنگ رژ مناسب، به رنگ موها نیز توجه کنید.

رنگ چشم نیز در انتخاب رنگ رژ مناسب تعیین کننده است، رنگ های قرمز روشن، قهوه‌ای و صورتی‌های روشن مناسب افراد دارای چشم قهوه ای است.

اگر از رنگ‌های نامتناسب با صورت و پوست خود استفاده کنید باعث می‌شود چهره شما پیر یا خسته به نظر برسد. معمولا برای بیشتر بانوان استفاده از رنگ های تیره باعث می‌شود پیرتر به نظر برسند.

بهتر است رنگ لب خود را با نوع و رنگ لباس نیز هماهنگ کنید.

399608