شبکه شاد همچنان فعال است؟

مجری برنامه شاد بیان کرد: برگزاری کلاس های رفع اشکال برای امتحانات و کنکور دانش آموزان یک نذر علمی است.
تصویر شبکه شاد همچنان فعال است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، علی کاظم‌زاده در گفت‌وگویی، با اشاره به نذر علمی برخی معلمان برای دانش‌آموزان و نحوه فعالیت شبکه شاد در ایام امتحانات اظهار کرد: کلاس‌های رفع اشکال برای دانش‌آموزان در ایام امتحانات به صورت نذر علمی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: در یک فراخوان با عنوان «فرشتگان آموزش» از معلمان علاقمند به تدریس و رفع اشکال به صورت رایگان برای دانش‌آموزان، دعوت شد و براین اساس بیش از ۵۰۰ معلم درخواست دادند که در این طرح شرکت کنند.

مجری شبکه شاد ادامه داد: سازوکار اجرایی طرح فرشتگان آموزش انجام شده و دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به کانال‌های ایجاد شده از مطالب بارگذاری شده معلمان استفاده کنند و همچنین در گفت‌وگوهای صوتی اشکالات خود را مطرح تا پاسخ مناسب را توسط معلمان دریافت کنند.

مرور درس‌های پایه در شبکه شاد

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین مرور دوره‌های درسی مخصوصا درس‌های مهم‌ پایه مانند ریاضی، زیست، عربی و غیره به صورت کلاس‌های جمع بندی ضبط شده و به صورت کامل در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است.

وی ادامه یادآورشد: این کلاس‌های مرور دروس با حضور معلمان رسمی آموزش و پرورش ضبط شده و در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

جمع بندی نکات کنکوری

مجری شبکه شاد با بیان اینکه اقداماتی برای دانش‌آموزان کنکوری انجام شده است، گفت: جمع‌بندی نکات کنکوری برای دانش‌آموزان صورت گرفته است.

کاظم‌زاده عنوان کرد: تست‌های مناسب کنکور زیر نظر مستقیم آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت تا بتوانند در این مدت باقی‌مانده تا کنکور از جمع بندی دروس استفاده کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه انتخاب رشته دانش‌آموزان، پس از کنکور هم دغدغه‌ای اساسی است، کارشناسانی به راهنمایی مناسب دانش‌آموزان می‌پردازند تا در نهایت رشته‌ای متناسب با علاقه‌ و توانمندی خود انتخاب کنند.

جشنواره تقدیر از تولیدات معلمان

مجری شبکه شاد همچنین با بیان اینکه معلمان بخش مهمی از نظام آموزشی ما هستند، گفت: برنامه ویژه‌ای برای معلمان تدارک دیده شده است، معلمان بسیاری در دوره کرونا و آموزش مجازی به‌صورت خودجوش، توانمند و خلاق ویدئوهای آموزشی را برای شاگردان خود طراحی کردند که عده‌ای تولیدات خود را در فضای مجازی بارگذاری کردند و عده‌ای دیگر فقط از تولیدات خود در کلاس درسی استفاده کردند.

کاظم زاده افزود: قرار است که با هماهنگی آموزش‌وپرورش جشنواره‌ای برای تولیدات رسانه‌ای معلمان برگزار ‌شود، معلمان در این شرایط می‌توانند تولیدات خود را ارسال کنند تا در سطح کشوری، منطقه‌ای و استانی ارزیابی ‌شود و پس از ارزیابی در اختیار دانش‌آموزان هم قرار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و سایر معلمان به تولیدات آموزشی امتیاز می‌دهند و بر اساس امتیازها انتخاباتی انجام می‌شود و نفرات برگزیده مشخص می‌شوند. سازوکار اجرایی این برنامه را هم آموزش‌وپرورش توسط بخشنامه مشخص می‌کند.

شبکه شاد در واقع محیطی ایمن در فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس راه‌اندازی شد. شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی ایران و کشورهای جهان را به تعطیلی کشاند.

این شبکه که در زمان شیوع ویروس کرونا مدرسه دانش‌آموزان محسوب می‌شود، در روزهای ابتدایی مانند هر پدیده نوپای دیگر با اشکالات فنی رو به رو بود که به مرور زمان و پس از گذشت مدت کوتاهی رفع شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

منبع: ایرنا

399296